A harmincéves Porsche Hungaria rendhagyó és rendkívüli évzárót tartott a Szépművészeti Múzeum Barokk Csarnokában, amelyen a hazai sajtó és a médiavállalatok képviselői előtt Németh Balázs ügyvezető ismertette a 2021-as vállalati eredményeket.
Az európai és így a magyar autópiacot a bizonytalanság és a tervezhetetlenség jellemzi még 2022-ben, a beszállítói alkatrészhiány továbbra is sújtani fogja az ágazatot, amely várhatóan 2023-ra stabilizálódik – mondta Németh Balázs, a Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.
A Volkswagen csoport márkáinak magyarországi importőréhez tartozó márkakereskedések 2021-ben 29 ezer járművet értékesítettek, ezen felül 13 ezer autó a Porsche Hungaria közreműködésével a Balkánon talált vevőre. 2021-ben adták át a Porsche Hungaria által értékesített 800 ezredik gépkocsit. Jó évet zárt a szervizágazat is, Magyarországon 70 telephely és 270 különféle engedéllyel rendelkező szerviz van szerződéses kapcsolatban az importőrrel. Ezekben 2021-ben 121 ezer ügyfél 350 ezer javításra adott megrendelést.
Németh Balázs évértékelőjében elmondta: az idén még mindig a városi szabadidő-autó (SUV) kategória volt a legkeresettebb, az eladott személyautók több mint negyven százaléka SUV. A Porsche Hungariához tartozó márkák (Audi, Seat, Cupra, Skoda, Volkswagen, Volkswagen haszonjárművek) piaci részesedése Magyarországon a SUV szegmensben 10,7 százalék, a márkakereskedések által eladott kocsik 34,3 százaléka volt szabadidő-autó. Az ügyvezető elmondása szerint Magyarországon az év során – az állami kedvezmények elapadása után – lassult az elektromos járművek (BEV) térnyerése, az eladott új személygépkocsik 3,2 százaléka volt elektromos meghajtású. Az osztrák tulajdonú vállalat piaci részesedése az elektromos autók szegmensben az idén elérte a 20,3 százalékot, a céghez tartozó márkakereskedések eladásainak 4,1 százaléka volt elektromos jármű. A konnektorból is tölthető plug-in hibrid modellek aránya 2021-ben 3,6 százalékos az autópiacon. A Porsche Hungaria ebben a kategóriában 15,7 százalékkal részesedik, a cégen belül a szegmens aránya 3,6 százalék.
Németh Balázs arról is beszélt a Szépművészeti Múzeumban, hogy az idén a kereskedők tapasztalatai szerint lecsengett a nagycsaládosok támogatott autóvásárlási akciója, amely mintegy 30 ezer családot tudott megszólítani. Az idén a teljes újautópiac 3,8 százalékát tették ki a program által támogatott gépkocsik. A Porsche Hungaria 15,9 százalékát tudta kihasítani ennek a piacnak, a céghez tartozó márkakereskedésekben eladott autók 4,5 százaléka került nagycsaládokhoz.
A Porsche Hungaria Kft. nettó árbevétele az idén várhatóan eléri a 410 milliárd forintot, túllépve a 2019. évi 403 milliárd és a 2020. évi 361 milliárd forinton.
Az eseményen Bujáki Zsolt, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója megköszönte a sajtó és a médiaügynökségek idei munkáját és bejelentette, hogy 2022-ben pénzjutalommal járó díjat hirdetnek ki kifejezetten az autós újságírók számára, amelynek odaítélésében független zsűrire és a Magyar Újságírók Szövetségének szakmaiságára is számítanak.