A magyarországi autópiacon a következő időszakban nem valószínű a 2020. évihez hasonló visszaesés, a gazdaság újraindulása, a több társadalmi réteget érintő állami támogatások és adóvisszatérítések egyaránt kedvezően hathatnak a lakossági autóvásárlási szándékra – vélekedik Wachtler Tamás, a Renault Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
A Renault és Dacia márka magyarországi importőr cégének vezetője szerint a Dacia erősödhet a magánvevők élénkülő piacán, amelyet a márka innovációra fókuszáló stratégiaváltása alapoz meg, ám hátráltathat az autógyártókat sújtó globális csiphiány következtében szűkülő kiszállítási kapacitás. Az ügyvezető igazgató reális célnak nevezte, hogy a márka minden modellje az első három legnépszerűbb modell között legyen a saját szegmensében a magánvásárlók között. A márka vezérmodellje a Magyar Év Autója 2022 díjra jelölt Duster, a magyar piacon már most is a harmadik legtöbbet vásárolt autó, az idén megújult SUV-ből első generációjának 2010-es bemutatása óta közel 2 millió darabot értékesítettek világszerte.
Wachtler Tamás emlékeztetett arra, hogy a nagycsaládosok támogatási programja keretében a Lodgy-ból 7500 darabot adtak el 2019-ben, és hasonló sikerre számíthat a támogatottak körében az új hétüléses családi autó, a Jogger is, amely a jövő év tavaszán benzines és benzin-LPG kettős üzemű motorokkal jelenik meg Magyarországon. A későbbiekben ez lesz a márka első hibridje, amely 2023-ban érkezik a piacra – jelezte. Jó pozícióra számíthat az elektromos autók szegmensében az idén márciusban bevezetett Spring, a magyar vásárlók már 500-at rendeltek belőle, ez a szegmensében jelenleg 7 százaléknak felel meg. 2022-ben érkezik az akár hétszemélyes, hibrid hajtáslánccal is elérhető Dacia Jogger, ami több modellt is levált.
A Dacia az idén az első 11 hónapban 7690 autót helyezett forgalomba, ami az év végéig mintegy 8000-re nőhet. Ez jelenleg 5,74 százalékos piaci részesedést biztosít a márkának a személyautók és kishaszonjárművek mintegy 134 ezer darabos magyarországi piacán. A tavalyi év hasonló időszakában még 7,72 százalékkal rendelkezett a márka, a mérséklődést az ügyvezető igazgató azzal magyarázta, hogy kivezetik a modellpalettából a Dokker Van kisteherjárművet, emellett kevesebb autó kelt el a nagycsaládosok autóvásárlási programja keretében. A koronavírus-járvány okozta válság előtt, 2019-ben még 12 152 Daciát helyeztek forgalomba Magyarországon.
A Dacia az idén arculatváltásba fogott a stratégiaváltás részeként, logót és emblémát is vált. Ehhez 2024-ig kell igazodniuk a márkakereskedéseknek. Magyarországon csaknem 20 kereskedő 42 értékesítési ponton kínál Daciát, jellemzően az importőr másik márkájával, a Renault-val együtt. A Renault Hungaria Kft. értékesítési árbevétele a nyilvános cégadatok szerint 2020-ban meghaladta a 82,5 milliárd forintot. Az ügyvezető tájékoztatása szerint az árbevétel 40 százaléka köthető a Dacia márkához.