A Magyar Év Autója 2022 díjat több kategóriában osztják ki idén, többek között kishaszonjárműveket is díjaz az öttagú zsűri. A jelöltek: Ford Ranger Stormtrak, Opel Combo-e Cargo, Toyota Hilux, Toyota Proace City Electric, Toyota Proace Electric, Volkswagen Caddy Cargo.
Magyar Év Autója 2022 díjra jelöltek
Ford Ranger Stormtrak
Korlátozott darabszámban forgalmazzák a Ford Ranger legújabb, Stormtrak kiadását. Exkluzív külső és belső dizájn-megoldásokkal varázsoltál még izgalmasabbá a 2021-es Magyar Év Autóját, a Wildtrak sorozatra épülve alapáron kínálva több extrát. A Ford kétliteres EcoBlue dízelmotorjának biturbó változatával hajtott gép teljesítménye 213 lóerő, forgatónyomatéka pedig 500 Nm, és az erőforráshoz tízfokozatú automata sebességváltó csatlakozik. A Ranger Stormtrak különlegessége a látványos vörös fényezés, amit exkluzív légbeömlőbetétek egészítenek ki. A LED fényszórók és az alsó védőelemek szintén alapáron járnak az autóhoz. A Ranger Stormtrak látványát még markánsabbá varázsolja a gépháztető és az oldalsó karosszériaelemek matricázása, a vaskos, háromdimenziós emblémák, a fekete hátsó lökhárító és a sportos szélterelő elem. Mindemellett az alapfelszereltség része még a platóbélés, a raktérmegosztó elem és a Ford új motoros csomagtérrolója is, ami kényelmesebbé és praktikusabbá teszi a rakományok szállítását. A népszerű Wildtrak-sorozathoz hasonlóan a Ranger Stormtrak is egytonnás hasznos teherbírást és 3500 kilogramm vontató képességet kínál.
Toyota Hilux
A legendás Toyota Hilux 500 Nm forgatónyomatékú új erőforrása 10 másodperc alatt gyorsítja a Hiluxot álló helyzetből 100 kilométer/órára. A kettős célú és szabadidős igényeket legmagasabb szinten kielégítő 2,8 literes motor az extrakabinos és duplakabinos kivitelekhez rendelhető. A vonóerőt hatfokozatú manuális vagy hatfokozatú automata sebességváltó továbbítja a négy kerékhez. A modell 1 tonnás teherbírása és 3,5 tonnás vontató képessége a négykerékhajtású változatok mindegyik felépítményéhez (szimpla-, extra- és duplakabinos) rendelkezésre áll. Kétliteres motorral és hátsókerék-hajtással is elérhető.
Volkswagen Caddy Cargo
Az utolsó csavarig újjáépítette a népszerű Caddy kishaszonjárművet a Volkswagen. Minden eddiginél praktikusabb lett a Caddy, ráadásul a környezetre is jobban vigyáz. A Volkswagen Caddy 1978 óta a mesteremberek és a nagycsaládosok egyik legjobb barátja, megjelenése óta több mint hárommillió talált gazdára. Az ötödik generáció immár a Volkswagen moduláris keresztirányú (MQB) platformjára épült, ami jelentős mozgásteret adott a tervezőknek. A 2003-tól kapható közvetlen elődjénél 93 milliméterrel hosszabb, 62 milliméterrel szélesebb, légellenállási együtthatója 0,33-ról 0,3-ra csökkent. Az MQB platformra váltás a Caddy dinamikusabb megjelenésű arányaiban látható. Három kivitelben érhető el. A Caddy Cargo változat elsősorban áruszállító, a Kombi (utastér ablakokkal) és a Van (egyterű) kivitel személyszállításban erős. Mivel kétféle tengelytáv választható (2755 milliméter, illetve 2970 milliméter), a praktikus variánsok száma jelentősen megnőtt. Temérdek áru befér, a raktér magassága 1272-1275 milliméter, szélessége 1606 milliméter, hossza pedig tengelytávtól függően 1797-2150 milliméter. A hátsó kerékdobok között 1230 milliméter a távolság, így befér a szabvány raklap is, a hátsó ajtó 1234 milliméter széles. Az oldalsó tolóajtó 695 milliméter széles (válaszfal nélküli változatban 603 milliméter), a raktér maximális térfogata 3,1 köbméter lehet (VDA szerint mérve, szélesség x magasság 1614 x 1272 milliméter). Teherbírása maximum 676 kilogramm. A hosszú változat, a Caddy Maxi két raklapot is képes elnyelni, amelyek közül az egyiket középen-keresztben, a másikat pedig hosszirányban is el lehet helyezni, a Maxi változat legnagyobb terhelhetősége 723 kilogramm. Mindkettő 1500 kilogrammos vontatmányt húzhat.
Év Zöldautója 2022 díjra jelöltek
Opel Combo-e Cargo
Az elektromos kisáruszállító 2022-ben érkezik meg a magyar autópiacra. Legfeljebb 4,4 köbméternyi rakteret és akár 800 kilogramm hasznos terhelhetőséget kínál, piactól függően egy és két üléssoros kivitelben is elérhető lesz. Vontatni 750 kilogrammot tud. Az autó kétféle méretben kapható: a 4,4 méteres alapmodell tengelytávja 2785 milliméter, legnagyobb belső hossza 3090 milliméter, raktere pedig 3,3-3,8 köbméteres. A nagyobb, 4,75 méter hosszú változat tengelytávja 2975 milliméter, maximális belső hossza 3440 milliméter. Akkumulátora egy 50 kWh kapacitású lítium-ion egység, aminek egy feltöltésével akár 275 kilométert tehetünk meg. Nyilvános gyorstöltőről, 100 kW-on 30 perc alatt 80 százalékra tölthető az autó.
Toyota Proace City Electric
2022-ben érkezik a Toyota hasznos és zöld újdonsága. A modellből kompakt és hosszú változat, illetve dobozos áruszállító és személyszállító kivitel is lesz, hogy a vevők biztosan megtalálják a számukra ideális járművet, az 50 kWh kapacitású lítiumion akkumulátor teljesítménye 136 LE. A Proace City Electric 7,4 kW-os egyfázisú fedélzeti töltőt kap alapfelszereltségként, de a vásárlók 11 kW-os, háromfázisú berendezést is rendelhetnek autójukhoz, ha gyorsabban szeretnék tölteni az akkut.
Toyota Proace Electric
A Proace Electric akkumulátorát a padlóba építették be, ami nemcsak a vezethetőséget és a stabilitást javítja, hanem egy köbcentivel sem csökken a belsőégésű motorokkal szerelt változatokban lévő (méretváltozattól függően) 4,6, 5,3 és 6,1 köbméteres doboz térfogata. Terhelhetősége 1275 kilogramm. 50 és egy 75 kWh-s akkumulátor-csomag választható WLTP szerinti 230 és 330 kilométeres hatótávval. A kisebb akkuval szerelt változat 30, a nagyobbal szerelt 45 perc alatt tölthető 80 százalékos szintre egy 100 kW-os töltést adó töltőállomáson (DC). A villanymotor teljesítménye 136 LE, a maximális forgatónyomaték pedig 260 Nm, míg a végsebesség 130 kilométer/órára korlátozott.