A Datahouse adatai szerint 2022 első hónapjában 9150 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 14 százalékkal kevesebbet (-1489 jármű), mint 2021 januárjában. A márkák között első a Toyota (1275 jármű), második a Suzuki (1081 jármű), szorosan a nyomában a Ford (1064 jármű), negyedik a Skoda (673 jármű), ötödik a Volkswagen (661 jármű). A modellek versenyében az Év Magyar Autója 2022 díjra jelölt esztergomi Suzuki S-Cross vezet, második a Magyar Év Autója 2022 díjra jelölt Suzuki Vitara, harmadik a Magyar Év Autója 2022 díjra jelölt Skoda Octavia.
A személyautó márkák versenyében is magabiztosan vezet a Toyota (1115 autó, 75,04 százalékos ugrás 2021-hez képest), a japán márka piaci részesedése 13,79 százalék, mögötte a Suzuki második (1029 személyautó, 30,14 százalékos csökkenés), harmadik jelentősen lemaradva a Ford (828 személyautó, 18,5 százalékos csökkenés), negyedik a Skoda (673 autó, 10,51 százalékos plusz). Ötödik a Kia (637 autó, 54,61 százalék emelkedés), hatodik a Volkswagen (572 személyautó, 4,76 százalék plusz). Jól kezdte az évet a magyar piacon az Opel (334 személyautó, 413,85 százalékos növekedés), jól megy a BMW-nek (309 autó, 37,95 százalékos plusz), a Ssangyongnak (251 autó, 167,02 százalékos ugrás), a Seatnak (67 autó, 42,55 százalékos megindulás), a Porschénak (44 autó, 120 százalékos plusz), az Alfa Romeónak (40 autó, 100 százalék emelkedés), a Cuprának (17 autó, 112,5 százalék plusz), az Abarthnak (14 autó, 55,56 százalék növekedés), a DS-nek (7 autó, 40 százalék plusz) és a Bentley-nek (3 autó, 200 százalék gyarapodás).
Rosszul kezdte az évet a Dacia (-52,37 százalék, 352 személyautó), a Hyundai (-52,17 százalék, 231 személyautó), a Fiat (-81,65 százalék, 127 személyautó), a Peugeot (-46,94 százalék, 78 személyautó), a Honda (-43,01 százalék, 53 autó). Nem fogy a Jeep (-84,93 százalék, 33 autó), a Mitsubishi (-40,91 százalék, 13 autó), sem a Land Rover (-78,13 százalék, 7 autó). A tavaly év végi erősödés után 50 százalékkal estek vissza a Tesla eladásai, egyetlen amerikai villanyautót értékesítettek januárban. Infinitit és Smartot nem vett senki, Aston Martint és Ferrarit annál többen.
A magyar személyautó-piacon 2022 első hónapjában az alsó-középkategória volt a legnépszerűbb (27,68 százalék részesedéssel, bestseller modell az Év Magyar Autója 2022 díjra jelölt Suzuki S-Cross 518 autóval), a B kategóriás SUV-ok a második helyet foglalják el (21,23 százalék részesedéssel) (bestseller a Magyar Év Autója 2022 díjra jelölt Suzuki Vitara 381 autóval), ezután jönnek a C SUV-k (18,56 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Toyota RAV4 modell (214 autó). A legnépszerűbb egyterű a Volkswagen Touran (32 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Passat (68 autó), a kisautók között a Toyota Yaris vezet (138 autó), a minik között a Fiat 500 (96 autó) az első, a nagyautók között vezet a BMW 5 (37 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Ford Mustang (9 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a Mercedes-Benz S-osztály (39 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (55 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között pedig a Volvo XC60 (80 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Renault Master (113 jármű), a kishaszonjárművek között a Renault Express Van (29 jármű), a legmenőbb pickup a Magyar Év Autója 2022 díjra jelölt Toyota Hilux 111 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (133 jármű).
Januárban is sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Bentley Continental, egy Ferrari Roma, egy Ferrari F8 Tributo, egy Lotus Exige, egy Lexus LC500, egy Aston Martin DBS, egy Aston Martin DBX, egy Porsche Panamera, egy Tesla Model Y, két Ferrari SF90, két Bentley Bentayga, két Mercedes-Benz GLS Maybach, két Mercedes-Benz S-osztály Maybach, két Mercedes-Benz EQS, négy Audi e-tron GT, négy Audi RS 6 Avant, négy Audi e-tron, hat Porsche 911, hét Mercedes-Benz G-osztály AMG, nyolc Mercedes AMG GT, kilenc BMW iX, 12 Porsche Taycan, 16 Porsche Cayenne.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (93,58 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 374-et, 19,49 százalékos növekedés). Visszaesett a buszértékesítés, 5 ilyen járművet – ebből egy hazai gyártmány – vettek januárban Magyarországon (87,18 százalékos visszaesés).
Top 25 új autó Magyarországon 2022-ben (személyautó és kishaszonjármű, I. hónap)
- Suzuki S-Cross 518
- Suzuki Vitara 381
- Skoda Octavia 378
- Kia Ceed 310
- Toyota Corolla 301
- Dacia Duster 247
- Toyota RAV4 – 214
- Ssangyong Korando 207
- Ford Focus 172
- Toyota Yaris Cross 169
- Ford Puma 163
- Toyota Yaris 138
- Opel Astra 138
- Ford Tourneo Custom 133
- Kia Sportage 131
- Ford Kuga 129
- Toyota C-HR 124
- Renault Master 113
- Toyota Hilux 111
- Ford Ranger 99
- Fiat 500 – 96
- Volkswagen T-Cross 93
- Suzuki Swift 92
- Ford Ecosport 86
- Ford Transit 85
(forrás: Datahouse)
Biztos iga,bár én nem
szerepelek a felmérésben
Igaz nem is vásároltam autót tavaly!!!
csak ennyi
Bocsánat
Mindez igaz!!!???
csak ennyi