Növelte forgalmát és javított eredményességén 2021-ben a Robert Bosch GmbH autóipari alkatrész és berendezés beszállító vállalat.
A cég előzetes adatokon alapuló beszámolója alapján az értékesítési árbevétel 2021-ben 78,8 milliárd euró lett, 10 százalékkal magasabb az előző évinél, az adózás előtti eredmény pedig 3,2 milliárd euróra nőtt 2 milliárd euróról. A bevételarányos jövedelmezőség adó- és kamatfizetés előtt 4,0 százalékra javult 2021-ben a 2020. évi 2,8 százalékról.
Markus Forschner, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának pénzügyi területekért felelős tagja szerint a Bosch csoport nem csupán az előző évhez viszonyítva növelte árbevételét, hanem a válság előtti, 2019-es szintet is túlszárnyalta. “A vállalat különböző iparágakra és régiókra kiterjedő, széles körű portfóliója az egyik erősségünk a sok közül” – hangsúlyozta. “A globális beszállítói szűk keresztmetszetek ellenére a vállalat minden üzleti szektora növelte árbevételét.”
A mobilitási megoldások üzletág annak ellenére is jelentős növekedést könyvelt el, hogy a negyedik negyedévben a gazdasági környezet már fékezte az üzletmenetet. Árbevétele az autóiparra különösen nagy hatást gyakorló csiphiány ellenére is 7,5 százalékkal 45,4 milliárd euróra nőtt, ami árfolyamhatások nélkül 7,9 százalékos növekedés.
Az ipari technika üzletág a gépgyártás élénküléséből profitálva 6,1 milliárd euró árbevételt produkált, ami nominálisan és árfolyamhatások nélkül egyaránt 20 százalékos bővülés. Ezzel a válság előtti szintre tért vissza az árbevétel. A fogyasztási cikkek üzletágban ismét nagy kereslet mutatkozott az otthoni és a kerti termékek iránt. Az ezen a területen elért 21 milliárd euró árbevétel jelentősen meghaladta a válság előtti szintet, a 13 százalékos növekedés árfolyamhatások nélkül 15 százalék. Az energia- és épülettechnika üzleti szektor árbevétele 11 százalékkal 5,9 milliárd euróra nőtt, ami árfolyamhatások nélkül 12 százalékos növekedés. Forschner kiemelte: “az üzletág a klímabarát fűtéstechnológia iránti intenzív keresletből is profitált, így az árbevétel meghaladta a válság előtti szintet”.
Regionális bontásban is mindenhol nőtt a Bosch árbevétele. Európában 9,3 százalékkal emelkedve 41,5 milliárd euró lett. Az észak-amerikai árbevétel 11,5 milliárd euró volt 6,5 százalékos növekedéssel. Dél-Amerikában 1,4 milliárd euróra nőtt az árbevétel 32 százalékkal, az ázsiai-csendes-óceáni térségben 12 százalékkal 24,4 milliárd euróra.