Jelentősen, háromszorosára nőtt a dél-koreai Hyundai Motor tavalyi nyeresége, annak ellenére, hogy a tavalyi utolsó negyedévben csökkent a profitja.
A dél-koreai járműgyártó azt közölte, hogy a tavalyi adózott eredménye 5700 milliárd won (4,7 milliárd dollár) volt a 2020-as 1900 milliárd won után. Az eladásból származó bevétele 13 százalékkal, csaknem 118 ezer milliárd wonra emelkedett. A Hyundai beszámolója szerint tavaly 3,9 millió autót értékesített világszerte, 3,9 százalékkal többet az egy évvel korábbinál elsősorban a sportautói, illetve a prémium kategóriába tartozó Genesis autói iránt megnőtt kereslet hatására. Idén a Hyundai 11 százalékkal több, 4,32 millió jármű eladását tervezi. A tavalyi utolsó negyedévben 960 ezer 639 járművet értékesített a cég, 15,7 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál elsősorban az ellátási láncokban jelentkező fennakadások miatt. Az adózott eredménye éves összevetésben 41 százalékkal, 701 milliárd wonra (586,6 millió dollárra) csökkent. A Kia leánycégével együtt a Hyundai Motor a világ tíz vezető autógyártója között szerepel.