Vezettük a Daciát, ami átrendezheti a piacot

Jogger
Nagy sikerre számíthat a magyar autópiacon a hétüléses családi autó, a Dacia Jogger, amely benzines és benzin-LPG kettős üzemű motorokkal érkezik meg tavasszal. Jövőre hibrid változat egészíti ki a kínálatot.

jogger2 140

A Dacia az egyik legnépszerűbb nagycsaládos márka Magyarországon, így a Lodgy búcsúja sokakat elszomorított. Aggodalomra nincs ok, itt a Jogger, amely a népszerű hétüléses mellett a Dokkert is leváltja.

jogger2 091

Hét személyre szabva

A Jogger nagyobb lett elődjénél, de a még a korábbi hétüléses Logan MCV-t (ha jobban megnézzük, a Jogger az MCV reinkarnációja) is túlnőtte, hossza 4547 milliméter, szélessége 1784 milliméter, magassága viszont csak 1632 milliméter. Tengelytávolsága 2897 milliméter, ami 87 milliméterrel hosszabb a Lodgyénál, de 8 milliméterrel rövidebb, mint az MCV-ben. Orrkialakítása a Sandero/Logan párosra emlékeztet, a provance-i látképből nem lóg ki, mert itt majdnem minden harmadik autó Dacia.

jogger2 087

Az A oszlopig a karosszéria egyezik a Sanderóéval (a B oszlopnál megemelkedik 4 centivel a teteje), a folytatás azonban teljesen már, egyesek szerint volvós. Valóban, a hátsó lámpák rajzolata emlékeztet a svédek kombijaira. A Jogger hátsó ajtaja jó nagy, így könnyű a be- és a kiszállás. Hét személlyel is vállalható az utazás, az 50:50 arányban osztott leghátsó üléssorban a fejtér bőséges, a lábfejek beférnek az ülések alá, a hátsó szélvédő viszont 20 centire van a fejtámlától – az ima sem véd meg, ha onnan jön egy elszabadult furgon. Leghátra nem jutott levegőbeömlő, de az oldalsó kis ablakok kibillenthetők. A harmadik sor ülései könnyen kiszerelhető, a hangsúly itt a könnyűn van, egyenként alig 10 kiló a tömegük, így filigrán anyukák is könnyen kikapják. Ha a második üléssorba gyereküléseket építettünk be, akkor a leghátsó sorba a csomagtartón át is be lehet szállni. Mindhárom üléssor saját tetőablakot kapott a hétülésesben három van. Az üléseket lépcsőzetesen építették be, így a második sor 55 milliméterrel magasabbról indul, mint az első, a leghátsót további 25 milliméterrel emelték meg.

jogger2 071

Ötüléses változatban tekintélyes 607 liter a poggyásztér űrtartalma, lehajtott ülésekkel ez 1819 literre (hétülésesnél 1594, kiszerelt ülésekkel 1807 liter) növelhető. Ha hét üléssel rendeljük az autót, a három sor mögött 160 liternyi hellyel gazdálkodhatunk, ha az utolsó két ülést lehajtjuk, 506 literes a poggyásztér, ha kivesszük, 595 liter. Az integrált tetősínt akár 80 kilogrammal is terhelhetjük. Kereszttartóra nincs szükség, mert a hosszanti sínek egy kis csavarozással ötletesen keresztbe fordíthatók.

jogger2 064

Külön öröm, hogy a Sanderóban megismert és megkedvelt textillel borított műszerfal is bekerült a Joggerbe, multimédia rendszerből három van, ár alapján választhat a vevő. A csúcsváltozat tudja a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto tükrözést, navigációval is rendelkezik.

jogger2 013

Dízelnek annyi

Kétféle motorral vezettük a Joggert. A belépőmodell gázüzemű, ami azt jelenti, hogy az egyliteres, benzinnel 90, gázzal 100 lóerős TCe benzinmotor LPG-vel is etethető. A két tank együttes (50 liter benzin plusz 40 liter folyékony gáz) használata így akár ezer kilométeres hatótávot is lehetővé tesz. Gáz nélkül erősebb és gyorsabb a háromhengeres, 110 lóerős teljesítményéhez 200 Nm nyomaték társul. Minden változatban a fékek elöl hűtött tárcsafékek (a hétszemélyes változatban 280 milliméter átmérővel és 24 milliméter vastagsággal), hátul pedig kilenc hüvelykes dobok.

jogger2 037

Szabadnak született

Daciához méltó a Jogger szabad hasmagassága, 200 milliméter, így bátran letérhetünk az aszfaltozott útról, összkerékhajtásra azonban ne számítsunk, ahogy automatikus váltót sem érdemes keresni az árlistában (majd a hibridhez érkezik a Clióból és Arkanából ismert körmös kapcsolású aszinkron automata).

A futómű elöl MacPherson típusú háromszög alakú alsó lengőkarral, hátul H alakú torziós keresztrúddal, a kerekek mérete 16 hüvelykes, a gumiméret 205/60 R16. Kormányzása indirekt és nagyon steril, a futómű jól bírja a rossz utakat, a sportos vezetést azonban nem támogatja. A gyengébb változat végsebessége 172 kilométer/óra (gázzal 175), az erősebb Jogger akár 183 kilométer/óra sebességgel is száguldhat. Legfürgébb az ötszemélyes 110 lovas, amely álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 10,5 másodperc alatt gyorsul, a leglomhább a hétszemélyes benzinnel, amely ugyanezt 13 másodperc alatt éri el. Tömege változattól függően 12-13 mázsa, a Jogger 1,2 tonna fékezett utánfutót húzhat.

jogger2 159

Fogyasztása csekély, a pár száz kilométeres teszten a gázos változat takarékos módban nyolc liter LPG-t, az erősebb benzines pedig 6 litert fogyasztott 100 kilométerenként a 17 fokos napsütötte Riviérán.

jogger2 078

A nagy dobás

2023 nyarától érhető el majd a főleg Nyugat-Európában nagyon várt erősebb, 140 lovas hibrid Dacia. Ebben az 1,6 literes Renault-gyártású szívó benzinmotort a hajtásban két villanymotor és egy 1,2 kWh-s lítiumionos akkumulátor támogatja.

A Dacia Jogger árai barátságosak, nem csodálkoznék, ha rövid időn belül a toplista első öt helyén belül szerepelne az autó. Klíma nélküli ötüléses változatát 5,299 millió forintért már megkaphatjuk (a manuális klíma felára 130 ezer forint, a második felszereltségi szinten az automatáért 50 ezret kell fizetnünk, a harmadik szinten ez alapáras), a hétszemélyes változat alapmotorral is csak 5,549 millió forint. A 110 lovas Extreme csúcsváltozat alapára hétszemélyes változatban 6,619 millió forint.

jogger2 114

Aki egy kicsit többre vágyik és hajlandó érte fizetni, egészen kiváló kényelmi szolgáltatásokat kaphat. Feláras az ülésfűtés, az automatikus klímaberendezés, a kártyás, kulcs nélküli nyitás és indítás, az autonóm vészfék, az elektromos rögzítőfék, a kissé lassú tolatókamera, a holttérfelügyelő és a parkolóradar.

Kép és szöveg: Biró Csongor

6 Comments on Vezettük a Daciát, ami átrendezheti a piacot

  1. Én már vezettem Dáciát
    NHincs szándékomban ismét vezetni!!
    Vezesse most más is!!!
    csak ennyi

  2. Sokaknak ez az elérhető, szerintem nincs ezzel gond.
    Ár-érték arányban verhetetlen, bármikor bevállalnám.

  3. Elnézést de a tetőablak hol van!??? Ha már fordítanak egy külföldi cikket, akkor figyelhetnének a részletekre…

  4. Szimpatikusnak tünik ha nem a régi dacia morállal csinálják!
    Ámbár ha elakarják adni muszáj jónak lenni:)

Comments are closed.