A BMW 2-es Active Tourer magyarországi premierjén ízelítőt kaptunk a BMW elektromos szedánjának, az első M-es villanyautónak a képességeiből. BMW i4 M50 gyorsteszt.
A próbán Walter Csaba instruktor felvezetésével két i40 M50 modellel autóztunk. Elképesztő tempóra képes a csúcsmodell, a sport boost módban a vezető rendelkezésére álló 544 lóerő és közel 800 Nm nyomaték elmondhatatlan. Szerencsére jól irányítható és biztonságosan uralható a kocsi, a hátsó légrugózás és az összkerékhajtás kanyargós országúton a klasszikus BMW vezetési élmény újra értelmezését adja. 2,3 tonnás tömege azonban sokat elvesz ebből az élményből, de csak azoknak okozhat csalódást, akik a hátsókerekes izomautót keresik benne. A többieknek mind örömet csal az arcukra. Alig várom, hogy hosszabban is tesztelhessem, kiderítsem, mennyit fogyaszt és milyen hatótávval számolhatunk. A próbán 450-500 kilométer közti hatótávot ígért, ami a tempós használatban jócskán fogyott, de a kollégák elmondása szerint a hazaúton, autópályán 200 kilométer alatt 55 kWh energiát használt el és az akku 30 százaléknyi maradék energiája még 200 kilométernyi hasonló tempójú hatótávot lehetővé tett volna.
Képek: Biró Csongor, valamint BMW Magyarország