Elektromos nagyvadak a Volánbusznál

Vitathatatlan, hogy a korszerű és kényelmes, ugyanakkor zöldebb autóbuszok forgalomba állítása a kulcs, ha a közösségi közlekedést fenntarthatóvá, ugyanakkor vonzóvá is szeretnénk tenni az utazók számára. A Volánbusz nem is tétlenkedett, csaknem 1800 új autóbusszal fiatalította flottáját, köztük 100 elektromos meghajtású autóbuszra is nyert támogatást a Zöld Busz Program keretében. Az első 40 e-busz tavaly meg is érkezett, a próbaüzemet követően felvette a szolgálatot, a többi 60 pedig még az idén csatlakozhat a flottához.

A Volánbusz elkötelezett a fenntartható közösségi közlekedés megvalósítása mellett, amelyben – mint Közép-Kelet Európában a legnagyobb buszflottával rendelkező busztársaságnak – komoly felelőssége is van. Egy átlagos munkanapon reggeli csúcsidőben 4000 helyközi autóbusszal közel félmillió, évente pedig több mint 660 millió utast szállítanak, hasznos kilométer-teljesítményük alapján autóbuszaik 50 percenként megkerülhetnék a Földet.

A Volánbusz 2018-óta zajló flottafiatalítási programjának célja, hogy modern, az autóbusz-vezetők és az utasok számára egyaránt kényelmes, környezetbarát járművekkel kínáljon versenyképes és környezetbarát alternatívát az egyéni autósoknak is. Célja eléréséhez a társaság két lépcsőben, 2023-ig 45%-kal, majd 2030-ig további 45%-kal szeretné csökkenteni a 10 év feletti autóbuszainak számát. Csak 2022-ben 1000 új, modern jármű érkezhet flottájába.

VolánbuszA fenntarthatóság megvalósításában a modern dízelek mellett nagy hangsúlyt helyez a közlekedési társaság az alternatív-meghajtású járművek beszerzésére és üzemeltetésére is. A Zöld Busz Program és a HUMDA egyaránt kiváló lehetőségeket biztosít országszerte a hasznos tapasztalatszerzésre, amelyet saját beszerzései és az üzemeltetés során alkalmazhat a vállalat.

2021. augusztus 31-én ünnepélyes keretek közt vette át a Volánbusz 40 darab Mercedes-Benz eCitaro-ját, amelyek alacsony padlós, szóló, kéttengelyes, elektromos meghajtású autóbuszok. Egyszerre 28 ülő és 50 álló utast szállíthatnak, egy feltöltéssel pedig akár 160-220 kilométert is megtesznek. Légkondicionáltak és akadálymentesek, a fedélzeten erre kialakított helyen elfér egy babakocsis, illetve egy kerekesszékes utas.

Az eCitaro-k üzemeltetése kapcsán a Volánbusz tapasztalatai rendkívül kedvezőek: az autóbuszok mind a járművezetők, mind az utasok számára kényelmesek, a hajtáslánc kifejezetten jó, menetdinamikájában terhelten sem érezhető jelentős csökkenés. A jármű végsebessége 80 km/óra.

eCITARO05A vezetési élmény az új eCitaro-k esetében kitűnő. Kiváló a jármű gyorsulása, nem fog ki rajta az emelkedő, vagy a vizes terep sem. Jól bizonyítja, hogy másik két új beszerzésű típus, illetve az örök klasszikus Ikarus 55 LUX mellett az eCitaro határait is feszegette a közlekedési társaság vezetéstechnikai pályán szakújságírók bevonásával:

Az elektromos meghajtású autóbuszok természetesen nem csak a vezetési élmény és az utaskényelem miatt kiemelkedőek. Károsanyag-kibocsátásuk lokálisan zéró, így hozzájárulnak a korom-, a nitrogén-oxid- és a szénhidrogén-kibocsátás csökkentéséhez, ráadásul ezek a járművek csendesebbek is, így nyugodtabbá válik az érintett települések lakóinak élete.

A nemzeti buszstratégia része, hogy 2022-től, támogatásból kizárólag elektromos autóbuszok helyezhetők forgalomba a 25 ezer főnél népesebb településeken. A Volánbusz célja, hogy 2020-hoz viszonyítva 2030-ig a helyi autóbusz állomány 50%-a, 2050-ig a teljes autóbuszpark 50%-a elektromos jármű legyen.

eCITARO04Ha kedvet kapott és kipróbálná magát egy ilyen elektromos nagyvad, vagy egy hagyományos dízelüzemű autóbusz volánja mögött, jelentkezzen még ma a Volánbuszhoz, és válogasson országszerte a karrierlehetőségek között! Hamarosan a budapesti agglomeráció mellett már Székesfehérváron, Győrben, Zalaegerszegen, Egerben, Szolnokon és Szegeden is forgalomba állnak az új BYD K9 UD és Ikarus ELECTROBUS 120.EL elektromos autóbuszok. Itt az alkalom, hogy saját kezébe vegye az irányítást!

(x)