A Datahouse adatai szerint 2022 első három hónapjában 32 ezer 947 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 13,3 százalékkal kevesebbet (-5070 jármű), mint 2022 januárjában, februárjában és márciusában. A márkák között első a Toyota (4383 jármű), második a Suzuki (3913 jármű), nyomában a Ford (3680 jármű), negyedik a Volkswagen (2310 jármű), ötödik a Kia (2153 jármű). A modellek versenyében az Év Magyar Autója 2022 közönségdíjas esztergomi Suzuki S-Cross vezet, második a Suzuki Vitara, harmadik meglepetésre a Kia Ceed.
A személyautó márkák versenyében átvette a vezetést a Toyota (3807 autó, 26,69 százalékos növekedés 2021-hez képest), a japán márka piaci részesedése 13,27 százalék, mögötte az eddigi örök első Suzuki a második (3755 személyautó, 20,88 százalékos csökkenés), harmadik kissé lemaradva a Ford (2639 személyautó, 15,5 százalékos csökkenés), negyedik a Kia (2153 autó, 8,19 százalékos plusz). Ötödik a Volkswagen (2023 autó, 6,25 százalék javulás), hatodik a Skoda (1866 személyautó, 15,64 százalék mínusz). Jól kezdte az évet a magyar piacon az Opel (1202 személyautó, 166,52 százalékos növekedés), jól megy az Audinak (771 autó, 35,03 százalékos plusz), a Ssangyongnak (455 autó, 52,68 százalékos ugrás), a Teslának (162 autó, 3950 százalék felívelés), az Abarthnak (161 autó, 133,33 százalék növekedés), a Porschénak (116 autó, 52,63 százalékos plusz), a Cuprának (45 autó, 125 százalék javulás), a DS-nek (19 autó, 35,71 százalék plusz), az Aston Martinnak (7 autó, 600 százalékos emelkedés), a Smartnak (7 autó, 133,33 százalék plusz), és a Bentley-nek (5 autó, 400 százalék gyarapodás).
Rosszul kezdte az évet a Dacia (-43,87 százalék, 1304 személyautó), a Fiat (-69,22 százalék, 627 személyautó), a Peugeot (-32,02 százalék, 361 személyautó) és a Seat (-38,59 százalék, 183 autó). Nem úgy fogy a Jeep, mint a tavaly ilyenkor (-87,46 százalék, 123 autó), sem a Land Rover (-82,03 százalék, 23 autó), gyengélkedik a Jaguar (-62,96 százalék, 10 autó) és a Ferrari (-40 százalék, 6 autó).
A magyar személyautó-piacon 2022 első három hónapjában az alsó-középkategória volt a legnépszerűbb (27,05 százalék részesedéssel, bestseller modell az Év Magyar Autója 2022 közönségdíjas Suzuki S-Cross 2094 autóval), a B kategóriás SUV-ok a második helyet foglalják el (20,17 százalék részesedéssel) (bestseller a Suzuki Vitara 1326 autóval), ezután jönnek a C SUV-k (17,41 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Toyota CH-R modell (567 autó). A legnépszerűbb egyterű a Dacia Lodgy (152 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Skoda Superb (258 autó), a kisautók között a Toyota Yaris vezet (635 autó), a minik között a Fiat 500 (448 autó) az első, a nagyautók között vezet Mercedes-Benz E-osztály (T, AMG) (107 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Ford Mustang (43 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a Mercedes-Benz S-osztály (104 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (181 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Volvo XC60 (244 autó), az E kategóriás SUV-ok között a BMW X5/M (163 autó), az F kategóriás prémium szabadidő-autók között pedig az Audi Q7/SQ7 (74 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Renault Master (408 jármű), a kishaszonjárművek között a Toyota Proace City (117 jármű), a legmenőbb pickup a Magyar Év Autója 2022 díjat nyerő Toyota Hilux 374 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (448 jármű).
Az év első három hónapjában is sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Rolls-Royce Phantom, egy Rolls-Royce Cullinan, egy Ferrari F8 Spider, egy Ferrari Roma, egy Ferrari F8 Tributo, egy Ferrari 812 GTS, egy Lotus Exige, egy Aston Martin DBS, egy Jaguar F-Type, három Aston Martin DBX, egy Toyota Mirai, három Aston Martin Vantage, három Audi SQ8, három Bentley Continental, három Lexus LC500, két Ferrari SF90, két Bentley Bentayga, öt Audi RS 7 Sportback, három BMW X7 M, nyolc Porsche Panamera, három Mercedes-Benz GLS Maybach, 13 Mercedes-Benz S-osztály Maybach, nyolc Audi e-tron GT, 12 Audi RS 6 Avant, 12 BMW M5, hat Mercedes-Benz EQS AMG, 19 Porsche 911, 14 BMW i4 M50, 34 Mercedes AMG GT, 29 BMW iX, 29 Mercedes-Benz G-osztály AMG, 21 Porsche Taycan, 36 Porsche Cayenne.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (95 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 1257-et, 19,3 százalékos növekedés). Visszaesett a buszértékesítés, 73 ilyen járművet – ezek kétharmada hazai gyártmány – vettek januárban Magyarországon (7,6 százalékos visszaesés).
Top 40 új autó Magyarországon 2022-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-III. hónap)
- Suzuki S-Cross 2094
- Suzuki Vitara 1326
- Kia Ceed 1036
- Toyota Corolla 1019
- Skoda Octavia 827
- Dacia Duster 791
- Toyota Yaris 635
- Toyota C-HR 567
- Toyota RAV4 – 552
- Opel Astra K 514
- Toyota Yaris Cross 492
- Ford Kuga 479
- Kia Sportage 452
- Fiat 500 – 448
- Ford Tourneo Custom 448
- Volkswagen T-Roc 433
- Ford Focus 408
- Renault Master 408
- Ford Puma 399
- Toyota Hilux 374
- Ford Ranger 354
- Ssangyong Korando 336
- Ford Transit 323
- Hyundai i30 – 310
- Volkswagen T-Cross 298
- Hyundai Tucson 296
- Skoda Superb 258
- Ford Ecosport 256
- Ford Transit Custom 244
- Volvo XC60 – 244
- Opel Mokka 243
- Skoda Kodiaq 234
- Opel Crossland 230
- Volkswagen Passat 226
- Volkswagen Golf 221
- Kia Niro 214
- Hyundai Kona 213
- Skoda Scala 212
- Volvo XC40 – 204
- Renault Clio 193
(forrás: Datahouse)