A Suzuki vásárlók racionálisan választják ki új autójukat

Gyors, de megfontolt döntéshozatali folyamat jellemzi a Suzuki vásárlók többségét – derül ki a Magyar Suzuki Zrt. felméréséből. Az új autó vásárlás fő kiváltó oka az előző autó műszaki problémáinak megelőzése és a fenntartási költségek minimalizálása. A döntéshozatal során fontos tényező a márka megbízhatósága, a jó ár/érték arány és a garancia, amelyet a raktárkészletről elérhető modellek darabszáma is befolyásol.

A Magyar Suzuki Zrt. megbízásából készült kutatásból kiderül, hogyan gondolkodnak a Suzuki tulajdonosok az új autó vásárlás során, hány darab modellt hasonlítanak össze egymással, milyen tényezők alapján hozzák meg a végső döntésüket vagy milyen közösségimédia-csatornákon tájékozódnak a legtöbben.

BPI_4869

A 2021. január és 2022. május közötti időszakban végzett kutatás alapján elmondható, hogy bár a háztartások csaknem felében két vagy több Suzuki is van, a nemrégiben vásárolt modell a háztartás elsődleges autója. A legelterjedtebb modell még az SX4 S-Cross, őt követi szorosan a Vitara, de egyre többen választják családi autónak a 2022 novemberében bemutatott közönségdíjas S-Crosst is, amelyet egy sajtóbemutató keretében Hollókő környékén alaposan kipróbálhattunk. A 48 voltos lágy hibrid hajtással szerelt esztergomi autó még automatikus váltóval is meglepően keveset fogyasztott, kánikulában, klímával és sokat haladva autópályán sem kért többet 6,6 liter hatósági áras benzinnél 100 kilométerenként.

Suzuki S-Cross

Gyorsan dönt a suzukis

Gyors döntéshozatali folyamat jellemzi a Suzuki vásárlók döntő többségét. A megkérdezettek 31 százaléka egy hónapnál rövidebb idő alatt, 28 százaléka pedig két-három hónap alatt határozza el magát az új autó vásárlásra, melynek fő kiváltó oka az előző autó műszaki problémáinak megelőzése és a fenntartási költségek minimalizálása, azonban a válaszadók 19 százaléka az új S-Cross megjelenésével indokolja az impulzív döntését.

BPI_5256

A kutatási eredmények megmutatták, hogy míg az információgyűjtés és a modellek részletes összehasonlítása magányos (elsősorban férfi) feladat, addig a választás és a vásárlás már
a háztartásokban élők közös döntésén alapszik. Az új Suzuki tulajdonosok döntő többsége vásárlás előtt nem nézett meg más modellt, 27 százalék csupán egy, 23 százalék két modellt hasonlított össze egy általa preferált Suzuki modellel.

BPI_5911

Az ár nem a legfontosabb

A döntéshozatal során fontos tényező a márka megbízhatósága, a jó ár/érték arány, a garancia időtartama, az alacsony fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, valamint a vezetéstámogató rendszerek széles skálája. A kutatási adatok megerősítették, hogy a jelenlegi piaci helyzetben a raktárkészletről való értékesítés erősen befolyásolja az autóvásárlást, a kedvezmény csak másodlagos tényező.

Bár a Suzuki vásárlók 64 százaléka használja naponta a Facebookot, az autóvásárlási folyamat során az új autó vásárláshoz elengedhetetlen információkeresés fő forrása a Youtube.

BPI_6546 BPI_6713

1 Comment on A Suzuki vásárlók racionálisan választják ki új autójukat

  1. Én is racionálisan döntöttem
    Koromnál fogva már új autót nem veszek.
    Aki Suzukit vásárol azoknak gratulálok
    Jól döntöttek….
    csak ennyi barátilag
    J.L.

Comments are closed.