A Datahouse adatai szerint 2022 első hét hónapjában 77 ezer 238 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 13,5 százalékkal kevesebbet (-12 003 jármű), mint tavaly. A márkák között első a Toyota (9383 jármű), második a Ford (8188 jármű), nyomában a Suzuki (7538 jármű), negyedik a Volkswagen (6717 jármű), ötödik a Kia (5046 jármű).
A személyautó márkák versenyében magasan vezet a Toyota (8213 személyautó, 10,58 százalékos javulás 2021-hez képest), a japán márka piaci részesedése 12,38 százalék, mögötte az áprilisban még első Suzuki a második (7163 személyautó, 36,15 százalékos gyengülés), harmadik jócskán lemaradva a Volkswagen (5958 személyautó, 29,38 százalékos növekedés), negyedik a korábban dobogós Ford (5216 autó, 17,09 százalékos mínusz). Ötödik a Kia (5046 autó, 8,88 százalék romlás), hatodik a Dacia (4341 személyautó, 14,41 százalék mínusz). Jól tartja magát a magyar piacon az Opel (2411 személyautó, 38,8 százalékos növekedés), jól megy a Ssangyongnak (1096 autó, 107,97 százalékos ugrás), a Teslának (259 autó, 2254,55 százalékos elrugaszkodás), a Cuprának (159 autó, 205,77 százalék javulás), a DS-nek (57 autó, 78,13 százalék gyarapodás), a Bentley-nek (17 autó, 183,33 százalék felívelés), a Smartnak (13 autó, 44,44 százalék plusz), az Aston Martinnak (13 autó, 1200 százalékos emelkedés), a Maseratinak (6 autó, 50 százalék plusz) és a Lotusnak (2 autó, 100 százalék megugrás).
Gyengén teljesít idén Magyarországon a Fiat (-52,20 százalék, 1922 személyautó), a Seat (-30,83 százalék, 590 autó). Nem úgy fogy a Jeep (-82,77 százalék, 370 autó), mint a tavaly ilyenkor, sem a Land Rover (-47,90 százalék, 124 autó), elmaradnak a várakozástól a Jaguar értékesítési számai (-43,59 százalék, 44 autó) és a Lamborghini sem remekel (-60 százalék, 2 autó).
A magyar személyautó-piacon 2022 első 7 hónapjában az alsó-középkategória volt a legnépszerűbb (25,02 százalék részesedéssel), bestseller modell az Év Magyar Autója 2022 közönségdíjas Suzuki S-Cross 4168 autóval), a B kategóriás SUV-ok a második helyet foglalják el (20,72 százalék részesedéssel) (bestseller az Év Magyar Autója 2021 díjas Suzuki Vitara 2443 autóval), ezután jönnek a C SUV-k (17,95 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Toyota RAV4 modell (1306 autó). A legnépszerűbb egyterű a Dacia Jogger (701 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Passat (685 autó), a kisautók között a Toyota Yaris vezet (1245 autó), a minik között a Fiat 500 (1287 autó) az első, a nagyautók között vezet BMW 5/Touring/M5 (219 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Ford Mustang (90 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a Mercedes-Benz S-osztály/Maybach (224 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (321 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Skoda Kodiaq (543 autó), az E kategóriás SUV-ok között a BMW X5/M (473 autó), az F kategóriás prémium szabadidő-autók között pedig a Mercedes-Benz G/AMG (123 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Ford Transit (1097 jármű), a kishaszonjárművek között a Renault Express Van (272 jármű), a legmenőbb pickup a Magyar Év Autója 2021 díjat nyerő Ford Ranger (976 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (1058 jármű).
2022 eddig eltelt időszakában sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Aston Martin Speedster, egy Aston Martin DB11, egy Rolls-Royce Ghost, egy Rolls-Royce Phantom, egy Maserati Quattroporte, egy Toyota Mirai, egy Ferrari F8 Tributo, egy Lamborghini Urus, egy Lamborghini Aventador, egy Ferrari 812 GTS, két Lotus Exige, két Jaguar F-Type, két Bentley Flying Spur, két Aston Martin DBS, két Ferrari F8 Spider, három Ferrari Portofino, három Nissan GT-R, három Aston Martin Vantage, három Volkswagen California, öt Rolls-Royce Cullinan, öt Ferrari Roma, öt Lexus LS500h, hat Ferrari SF90, hat Aston Martin DBX, hat Audi RS 7 Sportback, hat Alpine A110, hét Bentley Bentayga, hét Audi S8, nyolc Lexus LC500, nyolc Bentley Continental, 9 BMW X7 M, 11 Mercedes-Benz GLS Maybach, 11 Mercedes-Benz EQS AMG, 18 Audi SQ8, 18 Audi RS 6 Avant, 18 Porsche Panamera, 19 Audi e-tron GT, 31 BMW M5, 33 Mercedes-Benz S-osztály Maybach, 35 Porsche Taycan, 48 Porsche 911, 62 Porsche Cayenne, 79 Mercedes AMG GT, 80 Mercedes-Benz G-osztály AMG.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (94,74 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 3289-et, 20,56 százalékos növekedés). Jelentősen visszaesett a buszértékesítés, 186 ilyen járművet – ezek fele hazai gyártmány – vettek januárban Magyarországon (63,88 százalékos visszaesés).
Top 85 új autó Magyarországon 2022-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-VII. hónap)
- Suzuki S-Cross 4168
- Kia Ceed 2551
- Suzuki Vitara 2443
- Dacia Duster 2346
- Toyota Corolla 2209
- Skoda Octavia 1604
- Volkswagen T-Roc 1578
- Toyota RAV4 – 1306
- Fiat 500 – 1287
- Toyota Yaris 1245
- Toyota C-HR 1207
- Kia Sportage 1106
- Ford Transit 1097
- Renault Master 1086
- Ford Tourneo Custom 1058
- Hyundai i30 – 1041
- Ford Ranger 976
- Ford Kuga 947
- Ford Puma 932
- Toyota Yaris Cross 925
- Hyundai Tucson 832
- Ssangyong Korando 765
- Volkswagen T-Cross 765
- Toyota Hilux 745
- Dacia Jogger 701
- Ford Focus 694
- Volkswagen Passat 685
- Skoda Superb 628
- Opel Crossland 607
- Opel Astra K 562
- Volkswagen Tiguan 550
- Skoda Kodiaq 543
- Dacia Sandero 531
- Volvo XC60 – 511
- Ford Transit Custom 509
- Volkswagen Taigo 501
- Mercedes-Benz Sprinter 500
- Ford Ecosport 474
- BMW X5/M 473
- Opel Mokka 472
- Volkswagen Golf 465
- Skoda Scala 453
- Volvo XC40 – 446
- Dacia Lodgy 437
- Nissan Qashqai 417
- Kia XCeed 414
- Volkswagen Arteon 407
- BMW 3/M3 – 403
- Hyundai Kona 382
- Volkswagen Polo 379
(forrás: Datahouse)
Nekem 8
nincs szándékomban vásárolni!!
csak ennyi
baráztilag
J.L: