Az AvtoVAZ a közeljövőben részben visszatérhet a 16 szelepes VAZ-21129-es motorral szerelt autók gyártásához. Ez a 106 lóerős motor a Lada Largus és Vesta modellekbe teljesít szolgálatot. Július végén mintegy 600 ilyen motort szereltek össze a togliatti üzemben, és ezek egy része az utolsó, 240 darabos Vesta NG sorozatú járművekre kerül.
Jelenleg csak 8 szelepes VAZ-11182-es motorokat gyártanak Togliattiban, amelyeket a Lada Granta család autóiban használnak. A VAZ-11182-es motor szinte teljesen helyi alkatrészekből készül, ezért is lehetett ilyen gyorsan beindítani a gyártását, miután tavasszal az üzem leállt. A 16 szelepes VAZ-21129-ben Federal Mogul alkatrészeket, Siemens injektorokat, valamint Bosch érzékelőket használtak. Kezdetben hatszáz, majd 1800 korlátozott darabszámú Largus modellbe szerelik be ezeket a motorokat.
Az autókat a vállalat raktáraiban korábban felhalmozott alkatrészekből fogják összeszerelni. A Lada Largus lesz a harmadik modell, amelynek gyártását a francia Renault kivonulása után az AvtoVAZ-nál indítják el. Június elején az üzem újraindította az egyszerűsített Lada Granta gyártását és július közepén egy háromajtós Lada Niva Legend sorozat összeszerelésébe kezdett. A jövőben a tervek szerint újraindítják a Niva Travel SUV gyártását is. A zászlóshajó Lada Vesta visszatér az izsevszki vállalat futószalagjára, várhatóan 2023 elején. Emellett továbbra is kérdéses a Renault Sandero Stepway alapján gyártott Lada Xray ferdehátú, valamint a Lada márkanév alatt készülő Duster SUV gyártása – a tervek szerint jövőre születik döntés a további sorsukról.
Ez a típus
Mármint a Lada
Oroszországban örök
még a Moszkvicsot is veri…..
csak ennyi
barátilag
J.L.