A Daimler Truck haszongépjármű-gyártó vállalat vezérigazgatója szerint a beszállítói láncok problémái nélkül sokkal magasabbak lehettek volna a tavalyi és az idei eladások, a kereslet töretlen és nem tapasztalhatók a lassulás jelei.
Martin Daum, a Daimler Truck vezérigazgatója a hannoveri IAA Transportation konferencián a Reuters hírügynökségnek adott interjúban elmondta, hogy az eladások 2021-ben és 2022-ben “ötszámjegyű számmal” is magasabbak lehettek volna a beszállítói lánc problémái nélkül. Hozzátette, hogy hogy nem látja a kereslet visszaesésének jeleit a tehergépkocsik piacán, és ennek köszönhetően “a rendelési könyvek a megnyitásuk pillanatában meg is telnek”. A jó keresletnek köszönhetően a teherautó- és buszgyártó vállalat továbbra is képes áthárítani a magasabb költségeket az ügyfeleire – mondta – így az árrés a világjárvány idején elszenvedett visszaesésből visszaállt a megcélzott 7-9 százalékos szintre.
A Daimler Truck az idei második negyedévben 120 961 járművet értékesített, 4 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. A Daimler Truck a haszongépjármű-kiállításon mutatta be első nagy teherbírású, akár 500 kilométeres hatótávra is képes elektromos teherautóját. Daum szerint 2030-ra az elektromos és üzemanyagcellás meghajtású járművek aránya az összes értékesítés 60 százalékára emelkedhet. Pontosabb előrejelzést nehéz adni, mivel az az energiaáraktól függ – mondta. Figyelmeztetett egyúttal, hogy Európa és különösen Németország lemaradásban van az akkumulátorgyártás terén, mert annak túlnyomó részét még mindig Ázsiából szerzik be. Elengedhetetlenül szükségesnek nevezte az észak-amerikai és európai akkumulátorgyártó kapacitás kiépítését. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy “Németország egyértelmű versenyhátrányban van, amikor az energiaárakról van szó”. Daum szerint ez a tény hátráltathatja az ország törekvéseit az akkumulátorgyártó kapacitás kiépítésére, mivel az rendkívül energiaigényes folyamat.