Nagyszabású légi bemutatón mutatkozott be a C919-es, az első kínai gyártmányú, keskenytörzsű közepes repülőgép, az Airbus A320-as versenytársa, első ízben azóta, hogy gyártását engedélyezték a kínai hatóságok.
Az állami tulajdonban lévő Comac cég által épített egyfolyosós, ikerhajtóműves repülőgép a Kína déli részén fekvő Zsuhaiban megrendezett Kínai Nemzetközi Légi és Űrhajózási Kiállítás kifutópályájáról szállt fel, majd több száz néző felett körözött a felhős égbolton. A most kifejlesztett C919-es típus célja, hogy felvegye a versenyt az olyan külföldi géptípusokkal, mint az Airbus A320-as vagy a Boeing 737 MAX. Kína azt reméli, hogy ez a helyben gyártott utasszállító repülőgép segít csökkenteni a külföldi gyártóktól való függőségét a légiközlekedésben – annak ellenére, hogy a repülőgép csúcstechnológiájú rendszereinek és alkatrészeinek nagy része külföldről származik.
A saját fejlesztésű és gyártású polgári utasszállító repülőgép forgalomba állítása jelentős lépés Kína azon törekvésében, hogy feljebb lépjen a gyártási ellátási láncban. A kínai COMAC jelentheti majd a harmadik opciót a száznál több ülőhelyes repülőgépek piacán. A gép első üzemeltetője az állami tulajdonú China Eastern Airlines légitársaság lesz, amely tavaly márciusban öt C919-es repülőgépre adott le megrendelést.