Tavaly kevesebb járművet szállított ki a kereskedelmi hálózatba a Volkswagen konszern, de az év vége felé már gyorsuló ütemben megindult az értékesítések növekedése. Az elektromos autók részaránya rohamosan nő a teljes értékesítésben – jelentette a wolfsburgi autógyártó.
A Volkswagen-csoport 2022-ben az előző évinél jelentősen kevesebb járművet értékesített az autóelektronikai alkatrészek ellátási nehézségei miatt. Az elektromos modellek értékesítése viszont számottevő mértékben nőtt.
A Volkswagen konszern bejelentése alapján tavaly 8,26 millió járművet szállított ki az értékesítési hálózatnak, 7 százalékkal kevesebbet mint az előző évben. Az egyetlen régió, ahol a Volkswagen tavaly növelni tudta az értékesítéseit, az az ázsiai és csendes-óceáni térség volt, de a legfontosabb piac, Kína kivételével.
Az egész éves csökkenésen belül az év vége felé már fellendülni látszott a forgalom, decemberben például már 18,1 százalékos volt a globális értékesítések éves növekedése. Kínában 23 százalékos, Nyugat-Európában pedig közel 18 százalékos volt a növekedés decemberben. A negyedik negyedévben 2,2 millió járművet szállított ki a kereskedelmi hálózatba a konszern, 14,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Nyugat-Európában 27,8 százalékos volt a növekedés. Szeptemberben még 13 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól a globális kiszállítási volumen.
Tavaly a konszern 572 ezer elektromos modellt értékesített márkáiból, 26 százalékkal többet mint az előző évben. Az összes értékesítésének így már 6,9 százalékát adták az elektromos modellek, 1,8 százalékponttal a 2021-es felett. Az idei évre a konszern az elektromos járművekre 11 százalékos értékesítési arányt tűzött ki célul, 2025-re pedig 20 százalékosat.