A brit eredetű márka 1 százalékos részesedést szakított ki a magyarországi újautó-piacból 2022 végére, miután tavaly szeptemberben megkezdődött a magyarországi forgalmazása – ismertették a cég vezetői Budapesten sajtótájékoztatón.
Középtávon – 2025-ig – reálisnak tűnik a 3 százalékos részesedés elérése – tették hozzá.
Markó Zoltán márkaigazgató a dinamikus kezdést részint annak tulajdonította, hogy az importőr értékesítési stratégiájának köszönhetően nem volt készlethiány, már tavaly 600 jármű állt a kereskedések rendelkezésére, és ebből az év végéig 294-et helyeztek forgalomba. Az idei, első teljes évben 2500 autót fognak eladni a tervek szerint.
A Duna Motors Disztribúció Kft. 2022 márciusában jelentette be, hogy az MG megjelenik a magyar piacon is, miután a Duna Autó cégcsoport megkapta a márka magyarországi importőri feladatait. Az MG (Morris Garrages) márkát tulajdonosa, a kínai SAIC Motor Corporation újra kívánja pozícionálni Európában. Az Egyesült Királyságon kívüli európai terjeszkedését 2019 végén indította el a hollandiai székhelyű MG Motor Europe létrehozásával. A márkát azóta már 26 nyugat-európai országban forgalmazzák, a régióban jelenleg 686 MG márkakereskedés és szervizpont működik, számukat 840-re kívánják bővíteni. Magyarországon jelenleg 22 tagú a márkakereskedői hálózat, a tervek szerint az év végére már 25-26 kereskedő foglalkozik majd a márkával.
Az MG volumenmodellekkel lát neki piaci pozíciója kiépítésének Magyarországon, ezek között benzines, elektromos és plug-in hibrid változat is van. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy eddig főleg magánügyfelek vásárolták a márkát, arányuk az értékesítésben 80 százalékos. Az importőr arra számít, hogy a gazdasági körülmények szigorodása a magánvevők elmaradását fogja eredményezni, így más márkákhoz hasonlóan az MG-nek is a céges vevők felé kell fordulnia.