A Toyota történetének legjobb évét zárta 2022-ben Magyarországon az egyesített személyautó- és kishaszongépjármű-piacon: márkakereskedései 15 102 járművet értékesítettek, 11,7 százalékos részesedést szerezve a márkának az egyébként zsugorodó piacon – mondta László Richárd, a Toyota Central Europe Kft. országigazgatója Budapesten sajtótájékoztatón.
A Toyota Central Europe a japán autógyártó legnagyobb európai importőre, az európai Toyota-eladások 13, a Lexus-értékesítések 18 százaléka az ide sorolt országokban – Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban – valósult meg. Magyarországon a kivonásoktól tisztított (a reexportot is figyelembe vevő) adatok szerint is a Toyota adta el a legtöbb autót (14 810), így 14,4 százalékos részesedéssel vezette a piacot, és a flottapiacon is megőrizte elsőségét.
László Richárd emlékeztetett arra, hogy 2022-ben a globális alkatrészhiány, az emelkedő inflációs és kamatkörnyezet, valamint a forint gyengülése kedvezőtlenül érintette a piac szereplőit. A magyarországi új személyautó és kishaszonjármű piac tavaly 11 százalékkal 129 916 darabra zsugorodott – idézte a Datahouse adatait. A Toyota 2023-ban a piac további zsugorodása mellett 15 100 személy- és kishaszongépjármű eladásával számol – jelezte. Tájékoztatása szerint 2023-ban öt új modell bevezetését tervezik, valamint az első negyedévben piacra dobják a magyar piacon legnépszerűbb Toyota modell, a Corolla ötödik generációját.
A magyar prémiumpiac töretlenül növekedett tavaly Magyarországon, az értékesítés volumene 10 százalékkal 18 355 darabra nőtt – ismertette Varga Zsombor, a Toyota PR menedzsere. A japán autógyártó prémium márkája, a Lexus 753 új autó értékesítésével minimálisan elmaradt 2021. évi számaitól, de őrzi ötödik helyét szegmensében mind az összértékesítés, mind a reexporttal tisztított adatok alapján. A társaság várakozásai szerint az idén már stagnálhat a prémium szegmens Magyarországon, azonban a Lexus növelheti eladásait, amit két teljesen új Lexus modell bevezetése támogat meg.
Varga Zsombor elmondta: a társaság globális stratégiája szerint 2030-ra a hibrid, a plug-in hibrid, a hidrogén meghajtású és teljesen elektromos modellek részaránya az összértékesítésen belül 90 százalékra emelkedik, 2035-re az európai Toyota- és Lexus-értékesítésben eléri a 100 százalékot.
Csak jó lenne ha utolérné önmagát a rendelésekkel is