Japánban 5,6 százalékkal csökkent, és 45 év óta a legalacsonyabb szintre esett vissza az új autók eladása 2022-ben a megelőző évhez képest, elsősorban a félvezetőhiány miatt és annak a hatására, hogy a koronavírus-járvány komoly fennakadásokat okozott az ellátási láncokban.
A japán autókereskedők szövetségének adatai szerint tavaly 4 millió 201 ezer 321 új autót adtak el az országban, beleértve a maximum 660 köbcentis motorral felszerelt kisautókig. A belföldi autóeladások tavaly már a negyedik egymást követő évben csökkentek, és 1977 óta a legalacsonyabb szintre estek vissza, amikor körülbelül 4 millió 190 ezer járművet adtak el.
Az ágazati szervezet adatai szerint a kisautókon kívüli újautó-értékesítés 8,3 százalékkal, 2 millió 563 ezer 184 darabra csökkent, míg a kisautókból 1 millió 638 ezer 137 darabot adtak el, 0,9 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.