A Hyundai Motor, a legnagyobb dél-koreai járműgyártó adózott eredménye 1710 milliárd wonra (1,36 milliárd dollár) ugrott a tavalyi utolsó negyedévben az egy évvel korábbi 701,4 milliárd wonról, de így is jócskán elmaradt az elemzői várakozások átlagában szerepelt 2390 milliárd wontól.
A működési eredmény több mint a duplájára, 3360 milliárd wonra (2,7 milliárd dollár), a bevétel 24,2 százalékkal, 3852 ezer milliárd wonra (31,3 milliárd dollár) emelkedett. A Hyundai eladásai az elmúlt negyedévben globálisan 8,1 százalékkal, 1,038 millióra nőttek, belföldön 3,3 százalékkal, a világ többi részén 9,3 százalékkal emelkedett a cég értékesítése. A vállalat tavaly összesen 3,94 millió járművet adott el, 1,3 százalékkal többet a 2021. évinél. A belföldi eladás 5,2 százalékkal csökkent, mindenütt másutt 2,8 százalékkal bővült.
A Hyundai tavalyi adózott eredménye 40,2 százalékkal, 7980 milliárd wonra (6,5 milliárd dollár) emelkedett, miközben a bevétele 21,2 százalékkal rekordszintre, 142 ezer 500 milliárd wonra (115,8 milliárd dollár) nőtt. Az idei évre a Hyundai vezetése 10,5-11,5 százalékos bevételnövekedéssel és legalább 4,32 millió jármű eladásával számol.