Az olasz újautó-piac januárban az előző évhez képest 19 százalékkal emelkedett, 128 ezer 301 kocsit helyeztek forgalomba. Nézzük, melyek voltak a legkeresettebb márkák és a legnépszerűbb modellek.
Az olasz piac 2022 januárjában -19,7 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest. 2023-ban a magáneladások 10 százalékkal 79 ezer 964-re növekedtek, részesedésük a teljes piacon 61,5 százalék. A benzines modellek a teljes piac 26,4 százalékát tették ki, 34 ezer 323 ilyen autót vettek januárban. Ennél is meglepőbb a dízelek előretörése, az eladások 20,2 százalékkal nőttek (24 ezer 830 ilyen autót vettek), az öngyulladósok aránya 19,1 százalék. Sok gázos (LPG) autót is vettek az olaszok, az értékesítés 32,9 százalékkal 13 ezer 376-ra nőtt. Ami a környezetbarát járműveket illeti, a hibridek (12 ezer 606 teljes, 38 ezer 83 lágy hibrid) eladásai 25,7 százalékkal 47 ezer 689-ra emelkedtek (36,7 százalékos részesedés). A plug-in hibridek iránt 10,2 százalékkal nőtt az érdeklődés (6136 ilyen kocsit vettek), míg tisztán elektromos autókból (BEV) -8,6 százalékkal kevesebb fogyott (3342 villanyautó), utóbbi részesedése csak 2,6 százalékos az olasz autópiacon januárban.
A márkák rangsorában a Fiat (+11,8 százalék) növekedése nem tudja utolérni a piac növekedésének ütemét, de a torinóiak 14 százalékos részt vágtak ki a tortából, ami jobb, mint a 2022-es teljes évi 13,6 százalék. A Volkswagen (+39,9 százalék) 8,6 százalékos részesedéssel a 2. helyen ért célba, míg a Toyota (+21,5 százalék) harmadik helyét nem veszélyezteti senki (7,2 százalékos részesedéssel). A Dacia (+22,4 százalék) azonban jön fel, 6,8 százalékos részesedést ér el, szemben a 2022-es teljes évre vonatkozó 5,1 százalékkal.
A modellek tekintetében a Fiat Panda (+12,9 százalék) könnyedén megőrizte első helyét 8,3 százalékos piaci részesedéssel, ami egy kicsivel meghaladja a 2022-es egész éves 8 százalék-os szintjét. A Jeep Renegade (+104,7 százalék) ismét a 2. helyen áll, 3,4 százalékos részesedéssel, szemben a 2022-es pénzügyi év 2,3 százalékával. A Dacia Sandero (+2,1 százalék) két helyet javított decemberhez képest, és a dobogó harmadik fokára állhatott. A Fiat 500 (+58,6 százalék) a múlt hónaphoz képest 19 helyet javítva a 4. helyre lépett előre. A Lancia Ypsilon (+9,7 százalék) az 5. helyre szorult vissza, hatodik a Dacia Duster (+47 százalék), amely öt helyet javított. Az Alfa Romeo Tonale rekordot jelentő 32. helyre lépett előre, a Dacia Jogger a második top 50-es helyezését érte el a 35. helyen, míg az MG ZS az elmúlt négy hónapban harmadszor került a top 50-be, ezúttal az 50. helyen tanyázik.
Hely | Márka | 2023. január | Részesedés | 2022-höz | Decemberben | 2022-ben |
1 | Fiat | 17 929 | 14.0% | 11.8% | 1 | 1 |
2 | Volkswagen | 11 003 | 8.6% | 39.9% | 2 | 2 |
3 | Toyota | 9206 | 7.2% | 21.5% | 3 | 3 |
4 | Dacia | 8671 | 6.8% | 22.4% | 5 | 6 |
5 | Renault | 6926 | 5.4% | 27.8% | 4 | 7 |
6 | Jeep | 6571 | 5.1% | 45.6% | 8 | 10 |
7 | Ford | 6460 | 5.0% | -20.9% | 6 | 4 |
8 | Peugeot | 5199 | 4.1% | -21.7% | 9 | 5 |
9 | Citroën | 4655 | 3.6% | 34.5% | 13 | 8 |
10 | Audi | 4610 | 3.6% | 54.5% | 7 | 9 |
11 | BMW | 4417 | 3.4% | 3.1% | 11 | 11 |
12 | Mercedes-Benz | 4281 | 3.3% | 36.1% | 10 | 12 |
13 | Hyundai | 3989 | 3.1% | 27.1% | 14 | 15 |
14 | Kia | 3680 | 2.9% | 16.7% | 12 | 14 |
15 | Lancia | 3582 | 2.8% | 9.6% | 16 | 16 |
16 | Opel | 3183 | 2.5% | -11.8% | 15 | 13 |
17 | Skoda | 2548 | 2.0% | 43.1% | 20 | 18 |
18 | Nissan | 2491 | 1.9% | 35.1% | 17 | 17 |
19 | Suzuki | 2349 | 1.8% | -10.5% | 18 | 20 |
20 | Mazda | 2125 | 1.7% | 163.3% | 27 | 26 |
21 | Alfa Romeo | 1784 | 1.4% | 155.9% | 22 | 23 |
22 | Mini | 1609 | 1.3% | -14.0% | 21 | 21 |
23 | MG | 1392 | 1.1% | 423.3% | 28 | 30 |
24 | Volvo | 1322 | 1.0% | 37.6% | 23 | 22 |
25 | DR Motor | 1243 | 1.0% | 39.4% | 19 | 19 |
26 | Land Rover | 871 | 0.7% | 53.6% | 31 | 27 |
27 | Cupra | 836 | 0.7% | 124.7% | 26 | 25 |
28 | Seat | 831 | 0.6% | -19.5% | 24 | 24 |
29 | Porsche | 672 | 0.5% | -3.9% | 25 | 29 |
30 | DS | 577 | 0.4% | 50.7% | 29 | 31 |
31 | Lynk & Co | 484 | 0.4% | 119.0% | 34 | 34 |
32 | Honda | 483 | 0.4% | -16.1% | 35 | 28 |
33 | Smart | 370 | 0.3% | 39.1% | 32 | 33 |
34 | EVO | 350 | 0.3% | -38.3% | n/a | 35 |
35 | Tesla | 326 | 0.3% | 918.8% | 30 | 32 |
36 | Maserati | 321 | 0.3% | 208.6% | 33 | 37 |
37 | Lexus | 224 | 0.2% | -24.3% | 36 | 36 |
38 | Subaru | 175 | 0.1% | 10.1% | 38 | 40 |
39 | Mitsubishi | 108 | 0.1% | 16.1% | 37 | 38 |
40 | Jaguar | 107 | 0.1% | -16.4% | 39 | 39 |
41 | Ferrari | 75 | 0.1% | 17.2% | 40 | 42 |
42 | Mahindra | 48 | 0.0% | -12.7% | 41 | 41 |
43 | SsangYong | 39 | 0.0% | -18.8% | 43 | 43 |
44 | Lamborghini | 37 | 0.0% | 117.6% | 42 | 44 |
45 | Aston Martin | 15 | 0.0% | 114.3% | 44 | 45 |
Hely | Modell | 2023 január. | Részesedés | 2022-höz | Decemberben |
1 | Fiat Panda | 10 684 | 8.3% | 12.9% | 1 |
2 | Jeep Renegade | 4384 | 3.4% | 104.7% | 2 |
3 | Dacia Sandero | 4098 | 3.2% | 2.1% | 5 |
4 | Fiat 500 | 3660 | 2.9% | 58.6% | 23 |
5 | Lancia Ypsilon | 3582 | 2.8% | 9.7% | 4 |
6 | Dacia Duster | 3551 | 2.8% | 47.0% | 11 |
7 | Toyota Yaris | 3187 | 2.5% | 32.4% | 3 |
8 | VW T-Roc | 3142 | 2.4% | 218.7% | 12 |
9 | Toyota Yaris Cross | 2914 | 2.3% | -10.1% | 7 |
10 | Renault Captur | 2883 | 2.2% | 86.2% | 9 |
11 | Renault Clio | 2683 | 2.1% | 16.2% | 8 |
12 | VW T-Cross | 2606 | 2.0% | 80.3% | 6 |
13 | Fiat 500X | 2386 | 1.9% | -3.3% | 37 |
14 | Jeep Compass | 2213 | 1.7% | -6.1% | 22 |
15 | Citroën C3 | 2197 | 1.7% | 56.0% | 10 |
16 | Ford Puma | 1806 | 1.4% | -44.7% | 14 |
17 | VW Tiguan | 1784 | 1.4% | 100.4% | 15 |
18 | Ford Focus | 1710 | 1.3% | 150.0% | 32 |
19 | Citroën C3 Aircross | 1703 | 1.3% | 15.9% | 33 |
20 | Opel Corsa | 1569 | 1.2% | 57.5% | 25 |
21 | Peugeot 2008 | 1557 | 1.2% | -35.4% | 39 |
22 | Hyundai i10 | 1464 | 1.1% | 78.5% | 40 |
23 | Ford Kuga | 1382 | 1.1% | -4.4% | 28 |
24 | Peugeot 208 | 1318 | 1.0% | -29.5% | 16 |
25 | Mercedes-Benz GLA | 1269 | 1.0% | 116.2% | 18 |
26 | Peugeot 3008 | 1261 | 1.0% | -29.9% | 20 |
27 | Toyota Aygo X | 1247 | 1.0% | új | 21 |
28 | Fiat Tipo | 1220 | 1.0% | 14.6% | 13 |
29 | Kia Sportage | 1185 | 0.9% | 69.5% | 19 |
30 | VW Taigo | 1164 | 0.9% | n/a | 38 |
31 | Hyundai Tucson | 1163 | 0.9% | 44.8% | 30 |
32 | Alfa Romeo Tonale | 1129 | 0.9% | new | 35 |
33 | Kia Picanto | 1074 | 0.8% | 21.9% | 44 |
34 | Audi Q3 | 1073 | 0.8% | 247.2% | 29 |
35 | Dacia Jogger | 1071 | 0.8% | 107000.0% | n/a |
36 | Nissan Qashqai | 986 | 0.8% | 81.6% | 34 |
37 | Mini Countryman | 973 | 0.8% | -9.9% | 36 |
38 | Volvo XC40 | 889 | 0.7% | n/a | 27 |
39 | Toyota C-HR | 879 | 0.7% | 15.7% | 26 |
40 | Suzuki Vitara | 878 | 0.7% | n/a | n/a |
41 | BMW 1 | 859 | 0.7% | 18.0% | 41 |
42 | Mercedes-Benz GLC | 857 | 0.7% | 308.1% | n/a |
43 | BMW X1 | 833 | 0.6% | -34.3% | 31 |
44 | Audi Q5 | 832 | 0.6% | 43.0% | n/a |
45 | Opel Mokka | 822 | 0.6% | -50.1% | n/a |
46 | VW Polo | 804 | 0.6% | -66.2% | n/a |
47 | Citroën C5 Aircross | 798 | 0.6% | n/a | n/a |
48 | Mazda CX-30 | 798 | 0.6% | n/a | n/a |
49 | BMW X3 | 785 | 0.6% | 73.7% | n/a |
50 | MG ZS | 773 | 0.6% | n/a | n/a |