Éves összehasonlításban az első negyedévben 18,9 százalékkal 56 341-re nőtt a legyártott új személyautók száma Csehországban – közölte a cseh autóipari szövetség.
Az autók eladása az év első három hónapja alatt 74,6 százalékkal emelkedett. A legkeresettebb márka a cseh Skoda volt, amelynek eladásai 19,7 százalékkal 19 ezer 929 autóra emelkedtek. A második helyen a dél-koreai Hyundai van 12 százalék piaci részesedéssel, ami 4957 eladott gépkocsit jelent. A harmadik hely a japán Toyotáé 15 százalékos eladás növekedéssel, 4965 eladott kocsival. A negyedik hely a német Volkswagené, míg az ötödik helyen a dél-koreai Kia végzett.
A legkeresettebb modell a Skoda Octavia, amelyből 4965 kelt el, a második helyen a Skoda Fabia 3271 eladott autóval, míg a harmadikon a Skoda Scala végzett, amelyből 2545-öt adtak el. Az értékesített személygépkocsik 67 százaléka benzinmotoros, 25 százaléka pedig gázolajos volt. Az eladott elektromos kocsik aránya 2,3 százalék. Szakértői becslések szerint a koronavírus-járvány miatti csökkenés után az idén tovább növekszik az értékesítés a tavalyi 192 ezerről várhatóan 220-230 ezerre.