A francia Peugeot márka hazai importőre a megújuló 3008-as modellcsalád 48 voltos, lágy hibrid változatát jelölte a Magyar Év Autója 2024 díjra a szabadidő-autók kategóriában.
A kompakt 3008 még takarékosabb lesz, a franciák a ma elérhető hajtásláncok legszélesebb kínálatával küldik piacra a hazánkban is igen népszerű szabadidő-autót. A frissített modell 2024-ben elérhető lesz teljesen elektromos hajtással és továbbra is kapható konnektorból is tölthető plug-in hibrid verzióban. A márkánál új a 48 voltos hibrid technológia: a Szentgotthárdon is gyártott, immár 136 lóerős 1,2 literes PureTech-benzinmotorra és dupla kuplungos sebességváltóra épülő hajtáslánc hatékonyabb, mint a hagyományos benzines változat.
A háromhengeres turbómotor a Miller-ciklus szerint üzemel, a változó szelepvezérlés megnyújtja munkaütemet, így a belső égésű motor többet hasznosíthat az üzemanyagban lévő energiából, mert a kipufogógáz nyomása kisebb lesz, amikor a hengerből távozik. Az állandó mágneses, minimális helyigényű, ezért a sebességváltóba épített villanymotor 28 lóerős teljesítményre és 55 Nm forgatónyomaték előállítására képes.
A Peugeot 3008 hybrid 48 voltos lítiumion-akkumulátorát (kapacitása nettó 432 Wh) a bal első ülés alá szerelik, így a csomagtartó térfogata változatlan.
Év Magyar Autója díjak
Július 31-ig nevezhetik a gyártók és az importőrök autóikat az Év Magyar Autója 2024 verseny különböző kategóriáiba. Az Év Magyar Autója 2024 díjat a Magyarországon, magyar emberek által összeszerelt, gyártója által nevezett autók közül ítéli oda a zsűri alapos tesztek és szigorú szempontrendszer alapján. A rangsorolásban sok más mellett az is döntő, hogy az adott autó milyen hányada készül hazai beszállítók alkatrészeiből, illetve mekkora az itthoni fejlesztés hozzáadott értéke. A szakmai zsűri két másik kategóriában is döntést hoz jövő tavasszal. Az importőrök által benevezett autók közül azok nyerik el a Magyar Év Autója 2024 díjat, amelyek kategóriájukban (városi autók, családi autók, üzleti autók, prémium autók, szabadidő-autók, kishaszonjárművek, sportautók) a leginkább megfelelnek a magyar vásárlók igényeinek.
Szintén a zsűri – tagjai: Biró Csongor, Csordás Gábor, Gulyás Péter, László Ferenc, Miklós-Illés Kálmán – dönt több kategóriában (zöld városi autók, zöld családi autók, zöld üzleti autók, zöld szabadidő-autók, zöld prémium autók, zöld kishaszonjárművek, zöld sportautók) az év legzöldebb autóiról is, legyenek azok villanyautók, vagy hálózatból tölthető hibridek. A Közönségdíj 2024 díj birtokosa pedig az az autó lesz, amelyre az összes jelölt autó közül a jövő év eleji közönségszavazáson a legtöbben szavaznak. Mivel az autószektor nem csupán autógyártókból és importőrökből áll, a szervezők kiosztják az Év Beszállítója 2024 kitüntetést is. Ezt azok a hazánkban termelő autóipari vállalatok kaphatják meg, amelyeket a hazai és nemzetközi autógyárak, valamint szakújságírók arra érdemesnek találnak, illetve a legmegbízhatóbb 2023-as magyarországi partnerükként a szervezők kérésére megjelölnek.