Az AutoWallis csoport 25 ezer 634 gépjárművet adott el az első félévben, így 66,7 százalékkal növelte az értékesítést az előző év azonos időszakához képest – tájékoztatta a befektetőket a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) jegyzett cég.
A BÉT holnapján közölték: a növekedés motorja továbbra is a nagykereskedelmi üzletág volt, de a kiskereskedelem is jól teljesített, ez utóbbin belül a szolgáltatási terület növekszik a legdinamikusabban. Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a 15 országos jelenlét, a széleskörű nagy- és kiskereskedelmi tevékenység, több mint egy tucat autómárka képviselete, a mobilitási szolgáltatások egyre bővülő köre mind hozzájárul ahhoz, hogy kedvezőtlen gazdasági környezetben is növekedjenek. Kiemelte, hogy a cég árbevételének több mint fele már tartósan külföldről származik, és a csoport továbbra is a nemzetközi terjeszkedésre fókuszál.
A cég adatai szerint az első félévben a nagykereskedelmi üzletágban közel duplájára – 92,3 százalékos növekedéssel – 20 ezer 500 autóra ugrott az értékesítés. A kiugró eredmény részben a tavalyi Renault Hungária felvásárlásának köszönhető, közel hatezer darab gépkocsi értékesítése írható az akvizíció számlájára.
A kiskereskedelmi üzletág az első félévben 4178 darab új és 956 darab használt gépjárművet értékesített, ami 10,4 százalékos és 2 százalékos növekedésnek felel meg, miközben a magyar személyautó-piac csökkent. A kiskereskedelmi üzletág szolgáltatási területén a szervizórák száma 16,8 százalékkal 91 094-re emelkedett, és az AutoWallis a rövidtávú gépjárműkölcsönzés területén is folytatni tudta a növekedést.
Az AutoWallis csoport 100,5 milliárd forint árbevételt ért el az idei első negyedévben, 74 százalékkal többet a tavalyi azonos időszakinál, nettó nyeresége pedig 156 százalékkal, 4,98 milliárd forintra nőtt ugyanebben az időszakban.