Hét autót jelölt a Toyota és a Lexus

Lexus RZ
A Toyota és a Lexus márkák hazai importőre ezúttal is élen járt a nevezésben, a prémium márka az RZ villanyautót, az új LBX hibridet, valamint a különleges LM modellt jelölte, a hazai piacon vezető tömegmárka a C-HR kis szabadidő-autóval (városi autók), a frissített Hilux pickuppal, az áttervezett Land Cruiser terepjáróval és a teljesen megújult Prius modellel vesz részt a megmérettetésben.

RZ 450e
A Lexus első, kizárólag villanyhajtással elérhető autója akár kormányoszlop nélkül, teljesen elektromos kormányzással is rendelhető. Alapjait ugyanúgy az e-TNGA platform adja, ahogyan a Toyota bZ4X-nek is. Tengelytávja 2850 milliméter, hosszúsága 4805 milliméter. A 71,4 kWh kapacitású, 96 modulból felépülő 400 volt feszültségű akkutelep 400 kilométer feletti hatótávot kínál.

LBX
Az eddig készült legkisebb Lexus ugyanarra az alapra épül, mint a konszerntárs Toyota Yaris Cross. Hossza 4,2 méter, tengelytávja 2,58 méter, a csomagtartó az elsőkerékhajtású változatban 332 literes. Hajtáslánca hibrid, az 1,5 literes háromhengeres szívó benzinmotor és a villanymotor közös teljesítménye 136 lóerő, az összkerékhajtású változatban további villanymotor dolgozik hátul.

Lexus LBX

LM
Európában is kapható a Lexus prémium buszlimuzinja, az LM. Kényelemre hangolták, a futómű frekvenciaérzékeny szeleppel felszerelt adaptív lengéscsillapítókat alkalmaz, ami elméletben pontosabban, érzékenyebben alkalmazkodik az útviszonyokhoz. Hat vagy hétszemélyes változatban rendelhető, nálunk a hibrid hajtáslánc fő eleme a 2,5 literes négyhengeres szívómotor.

Lexus LM

Prius
Az ötödik generációs hibrid ikon sportosabb és drágább lett elődeinél. Itthon csakis konnektorból is tölthető plug-in hibrid hajtáslánccal kapható, a kétliteres, 151 lovas szívómotort használó rendszer teljesítménye 233 lóerő. A Prius így álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 6,7 másodperc alatt gyorsul fel. Lítiumion-akksijának kapacitása 13,6 kWh.

Toyota Prius

C-HR
Látványosabb kiadást kapott a népszerű városi szabadidő-autó. Fontos változás, hogy a második generációs C-HR már alapáron kapja a hibrid hajtást. A kínálat 1,8 és 2,0 literes hibrid változatokat, valamint egy 2,0 literes plug-in hibrid modellt foglal magában. Opcióként a modell intelligens összkerékhajtással is elérhető.

Toyota C-HR

Hilux
Jövőre kerülhet sorozatgyártásba a 48 voltos lágyhibrid rendszerrel szerelt Toyota Hilux pickup. A 2,8 literes turbódízel motorhoz csatolt indítógenerátor a hatfokozatú automatikus váltóval szerelt pickup szabványos fogyasztását mintegy 10 százalékkal csökkenti, pontosabb részletek majd a Toyota Hilux MHEV 2024-ben esedékes piacra dobásához közeledve lesznek. Várható egy 224 lovas GR Sport változat is.

Toyota Hilux

Land Cruiser
A legendás terepjáró megújult változatának technikája a Lexus GX-ből származik. A 204 lóerős, 2,8 literes dízelmotor a Hiluxból lehet ismerős. A nyolcfokozatú automatikus váltóval társított egység 2025 elején lágy hibrid támogatást kap. Hossza 4920 milliméter, a tengelytáv 2850 milliméterre nőtt. A terepjáróképessége nem változott. Öt- és hétszemélyes kivitelben lesz elérhető.

2024landcruiserfirstedition-008

Év Magyar Autója díjak

Július 31-ig nevezhették a gyártók és az importőrök autóikat az Év Magyar Autója 2024 verseny különböző kategóriáiba. Az Év Magyar Autója 2024 díjat a Magyarországon, magyar emberek által összeszerelt, gyártója által nevezett autók közül ítéli oda a zsűri alapos tesztek és szigorú szempontrendszer alapján. A rangsorolásban sok más mellett az is döntő, hogy az adott autó milyen hányada készül hazai beszállítók alkatrészeiből, illetve mekkora az itthoni fejlesztés hozzáadott értéke. A szakmai zsűri két másik kategóriában is döntést hoz jövő tavasszal. Az importőrök által benevezett autók közül azok nyerik el a Magyar Év Autója 2024 díjat, amelyek kategóriájukban (városi autók, családi autók, üzleti autók, prémium autók, szabadidő-autók, kishaszonjárművek, sportautók) a leginkább megfelelnek a magyar vásárlók igényeinek.

Szintén a zsűri – tagjai: Biró Csongor, Csordás Gábor, Gulyás Péter, László Ferenc, Miklós-Illés Kálmán – dönt több kategóriában (zöld városi autók, zöld családi autók, zöld üzleti autók, zöld szabadidő-autók, zöld prémium autók, zöld kishaszonjárművek, zöld sportautók) az év legzöldebb autóiról is, legyenek azok villanyautók, vagy hálózatból tölthető hibridek. A Közönségdíj 2024 díj birtokosa pedig az az autó lesz, amelyre az összes jelölt autó közül a jövő év eleji közönségszavazáson a legtöbben szavaznak. Mivel az autószektor nem csupán autógyártókból és importőrökből áll, a szervezők kiosztják az Év Beszállítója 2024 kitüntetést is. Ezt azok a hazánkban termelő autóipari vállalatok kaphatják meg, amelyeket a hazai és nemzetközi autógyárak, valamint szakújságírók arra érdemesnek találnak, illetve a legmegbízhatóbb 2023-as magyarországi partnerükként a szervezők kérésére megjelölnek.