Az Ukrajnát megtámadó Oroszország autópiacán a prémium szegmenst különösen súlyosan érintette a világ vezető autógyártóinak távozása. Az ilyen járművek vásárlói ma kénytelenek a párhuzamos importon keresztül beszerezniük kedvenceiket. Bizonyos alternatívát kínálnak azonban számukra a kínai márkák, amelyek egyre gyakrabban prémium autókkal jelennek meg az oroszországi piacon.
Az Autostat ügynökség szakértői szerint januártól júliusig mintegy 28 ezer új kínai márkájú prémium autót adtak el Oroszországban. Ez pedig 5,5-szer több, mint a tavalyi év azonos időszakában. Ennek a mennyiségnek mintegy háromnegyede (73 százalék) az Exeed márkájú modell volt – az év eleje óta az ilyen autók értékesítése 20 ezer 198-re nőtt, azaz 4,2-szerese a tavalyinak.
A “kínai prémium szegmens” szerkezetében az egész egyhetedét (14 százalékos részesedés) a Tank márka foglalta el 3853 eladott járművel. A teljes értékesítési mennyiség valamivel több mint 6 százaléka egy másik piaci újonchoz – a Voyah márkához (1511 jármű) – köthető.
A többi “kínai prémium kategóriás” teljes részesedése kevesebb, mint 8 százalék. És itt olyan márkák vannak, mint a GAC, LiXiang (Li Auto), Zeekr, Hongqi, Skywell, HiPhi és mások. Az Autostat azt közölte, hogy a “kínai prémium szegmens” részesedése az év első hét hónapjában az Orosz Föderációban értékesített összes új személygépkocsi 5,6 százalék volt. Ugyanakkor a “hagyományos” prémium kategória (BMW, Mercedes-Benz, Lexus, Audi stb.) részesedése csupán 3,6 százalék. Így a prémium autók teljes részesedése (a kínaiakkal együtt) 9,2 százalék volt. Ez megfelel a korábbi szintnek, amely a világ vezető autógyártóinak az orosz piacról való távozása előtt volt.