„Úgy közlekedj, mintha a számodra legfontosabbak lennének körülötted!” Az Autós Nagykoalíció népszerű figyelemfelhívó-oktató őszi első témája járműveink megfelelő karbantartása, azon belül is a szervizválasztás.
Autónk javítási minőségének megvan a maga hierarchiája: otthoni bütykölés, autószerelő a családban, független kisműhely, neves szervizhálózat, vagy pedig a márkaszerviz. Nem állíthatjuk, hogy a járművek kizárólag márkaszervizben kaphatnak megfelelő gondoskodást, de számos egyéb előnyük mellet mindenképpen elmondható, hogy itt ismerik a legjobban az adott típus, itt rendelkeznek a legnagyobb tapasztattal és persze a legfrissebb gyári információkkal is.
Nem csak az ügyfél kényelme miatt
Aki megtapasztalta már, hogy egy valódi márkaszervizben milyen minőségű szolgáltatást kap nem csak az autó, hanem a tulajdonosa is, az könnyen egyetért azzal, hogy ez a színvonal máshol nem elérhető. Persze a kényelmes ügyfélváró komfortjáról le lehet mondani egy alacsonyabb óradíjért cserébe, de látni kell, hogy nem elsősorban ezért drágább a márka saját szervizhálózata.
Egy márkaszervizben nem csak az adott ország járműfenntartó vállalkozásokra vonatkozó törvényi kötelezettségeinek kell megfelelni, hanem az annál általában sokkal szigorúbb, a márkára jellemző minőségbiztosítási követelményeknek is. Így nem csak a sofőrök váratnak a kényelmes fotelekben, hanem az autók is tiszta műhelyben, tiszta szerszámokkal, felkészült szerelőkkel és gyári technológiával találkoznak.
Törvényes keretek között
Nem elhanyagolható szempont, hogy a márkaszervizekben nincs szürke zóna. Alkalmazottaik, ingatlanjaik és a cég működése után is minden adót tisztességesen megfizetnek, a javításokról pedig számla születik. Nem is lehetne másképpen, hiszen ezeknél a javítóknál garanciát vállalnak az elvégzett munkákra. Ez természetesen drágítja a szolgáltatást, cserébe az ügyfél biztonságát szavatolja.
Gyári alkatrészek, technológia és tudás
Egy gyári szervizhálózat saját járműveivel kapcsolatban olyan széleskörű tudással rendelkezik, hogy azt független szervizek nehezen érik el. Hiszen nem csak az adott szerviz tapasztalatáról van szó, hanem a hálózat összes tagjának és persze gyár összegyűjtött információinak birtokában vannak, nem is beszélve a központi támogatásról, ami számukra elérhető.
Nem elhanyagolható, hogy a javításokat nem csak hogy gyári, minőségi alkatrészekkel végzik, de a gyári technológia szerint is járnak el, ami a jármű számára kétségkívül a legjobb megoldás.
Normaidőre dolgoznak
A gyártók minden egyes beavatkozásra meghatározzák annak normaidejét, amennyi idő alatt a szakképzett kollégának el kell tudnia végezni a munkát. A számlán ennek a normaidőnek megfelelő munkadíj jelenik meg és ez akkor is így van, ha menet közben bajlódni kellett egy berozsdállt csavarral.
Nem csak új autókkal érdemes márkaszervizbe járni
Új autók esetében általában fel sem merül, hogy azokat ne márkaszervizbe vigyék gazdáik. Ez nem csak garanciális kérdés, hanem mindenki sejti, hogy a legújabb technológiák karbantartásához ők rendelkeznek megfelelő eszközökkel, tudással. A garanciaidőn túli járművekkel is érdemes azonban a márkaszervizekhez fordulni, hiszen a folyamatos minőségi karbantartást egyrészt meghálálja az autó, másrészt az értékét is jobban tartja egy folyamatosan gyári előírások szerint fenntartott autó.