Vezettük az új Mitsubishi Coltot

Mitsubishi Colt
Európai tervezés, törökországi gyártás, japán hagyományok – ezek a sarokpontjai a Mitsubishi Colt feltámadásának. A kilencedik generáció megérkezett Magyaországra, a kisautót a Hungaroringen és környékén is kipróbáltuk.

A Mitsubishi Motors Europe újra visszatér az európai piac B-szegmensébe a vadonatúj Colt modellel. A típus 1978-ban lépett színre a kontinensen – találkoztunk is egy korai példánnyal a hazai bemutatón – , és azóta több mint 1,2 millió darab talált gazdára az egymást követő hat modellgenerációból. A hetedik Colt sorozat a Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance CMF-B platformjára épül a törökországi Bursában.

colt_generaciok

Jól néz ki a kisautó, hozza a kötelező formai elemeket, a LED-fényszórók hatásosak, a krómozott betétek és a hátsó ajtón hangsúlyosan megjelenített márkanév jelzi az európai autó japán mivoltát. A kifinomult utastér hangulata, látványvilága tetszetős, jellemzői könnyen személyre szabhatóak. A tervezők láthatóan nagy gondot fordítottak a kapcsolhatóságra: az Apple CarPlay és Android Auto rendszerek segítségével a vezetős és az utasok zavartalanul élvezhetik a digitális élet nélkülözhetetlenségét, a 7, illetve a komolyabb felszereltségben 9,3 hüvelykes érintőképernyőn tükrözött telefonjaikkal.

coltok

A biztonság fontos szempont a B-szegmens vásárlói számára, ezért az autó fejlett vezetéssegítő rendszerrel rendelkezik, hogy utasai maximális biztonságban és nyugalomban autózhassanak. A biztonsági technológiák listáján olyan tételek szerepelnek, mint az állóra fékező adaptív sebességtartó automatika, a 360 fokos kamerarendszer, az automatikus távfényvezérlés, a holttérfigyelő, az ütközésmegelőző rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztetés, a sávtartó, a parkolás asszisztens, a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető és a jelzőtábla felismerés.

Mitsubishi Colt

A hajtásláncok kínálatában a palettán egyaránt megtalálható a háromhengeres, egyliteres benzinmotor szívó- és turbós változata, valamint egy modern teljes hibrid (HEV) hajtás is. Ebben a négyhengeres, 1,6 literes, 103 kilowattos szívó benzinmotort (legnagyobb forgatónyomatéka 160 Nm) egy több üzemmódú automatikus sebességváltó, 36 kilowatt teljesítményű elektromos motor, nagyfeszültségű indítómotor/generátor és egy 1,2 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor egészíti ki. Érződik erőfölénye a turbós háromhengereshez képest, fogyasztásban a rövid teszten egy litert vert arra, azaz annyival kevesebbet, mintegy 6,5 liter benzint fogyasztott száz kilométerenként.

colt8

A belépő szintű motor háromhengeres, 49 kW teljesítményű (65 lóerő) és 95 Nm forgatónyomatékú, amelyhez ötfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik. A következő szintet a turbótöltésű, háromhengeres 1.0 MPI-T jelenti – ezt vezettem a legtöbbet a bemutatón. A kocsi fedélzeti számítógépe 6,6 literes átlagfogyasztást mutatott (100 kilométerenként) a kimerítő (sok szlalom, rántópados és tempós közúti forgalom) próba végén. A hatfokozatú manuális sebességváltóval párosított, 67 kW teljesítményt (90 lóerő) és 160 Nm forgatónyomatékot leadó motor azok számára fejlesztették ki, akik lendületesebb autózásra vágynak.

colt_vezetes

A pszeudó MacPherson első rugóstag és a félmerev hátsó futómű kombinációja olyan futást kínál, ami tökéletes a városi környezetben, de a hosszú utazásokon is kényelmet nyújt. A Colt vezetője a Multi-Sense elnevezésű menetmódválasztó rendszer segítségével még inkább a saját stílusához és a pillanatnyi forgalmi helyzethez igazíthatja a kormányreakciókat és a vonóerő leadását, a képernyőn kiválasztva az éppen megfelelő üzemmódokat (normál, egyéni, sport, takarékos).

colt6

A vásárlók négyféle felszereltségi szint közül és a tartozékok széles kínálatából választhatnak, a Mitsubishi Colt alapára 65 lovas motorral 6,399 millió forint és már elérhető a hazai Mitsubishi kereskedésekben. A modellre a japán márka 5 év (100 ezer kilométer) gyári garanciát vállal ingyenes országúti segítségnyújtással.

colt5 colt4 colt2 colt1