A BMW őrzi pozícióját a magyarországi prémium szegmensben az idén is

BMW
A BMW Magyarország 2024. első félévében közel 4 százalékkal növelte BMW modelljeinek eladásait a tavalyi év hasonló időszakához képest, ezzel a bajor márka megőrizte elsőségét a magyarországi újautó-piac prémium szegmensében – közölte a társaság.

Az idei első fél évben 2765 BMW modellt értékesítettek. Tisztán elektromos modellekből 340-at adott át ügyfeleinek a BMW, ezzel a tradicionális prémium márkák elektromos piacán magabiztosan vezet, és a magyarországi elektromos összpiacon is fontos szereplő a BMW – fogalmaznak.    A közlemény kitér arra, hogy a Mini 2024 első felében (213 autó eladása) elmaradt a tavalyi hasonló időszak eredményétől, amelyet főként a teljes modellváltás magyaráz.

Mester András, a BMW Group Magyarország értékesítési vezetője a közleményben kiemelte: erősen és kiegyensúlyozottan indította a BMW a 2024-es évet. A márka szinte minden kategóriában – a tisztán elektromos, plug-in hibrid, illetve a belsőégésű motorral szerelt járművek szegmensében is sikerrel van jelen – értékelt. A piac változásaira rugalmasan tudtak reagálni, kínálatuk szinte teljes spektrumában van jól használható elektromos modell.

A BMW 2023-ban 5921 autót értékesített, teljesítményével vezeti a magyarországi prémium szegmenst, a csoporthoz tartozó Mini márka pedig 678 autóval járult hozzá az eredményhez tavaly.

A magyarországi újautó-piacon a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete adatai szerint az idei első fél évben 63 ezer 331 személyautót helyeztek forgalomba, 11,9 százalékkal többet, mint az előző év hasonló időszakában. A regisztrált új autók mindössze 7,4 százaléka, 4656 volt elektromos, azonban ez csaknem 60 százalékos bővülés, ami a megújult elektromos autó támogatás és az elektromos modellek egyre nagyobb kínálatának a következménye.