Minden korábbinál sportosabb kiállásával, meghatározóbb stílusjegyeivel és átfogóbb sokoldalúságával csábít az új, Magyar Év Autója 2025 díjra jelölt BMW X3, igaz az ára borsos. Legerősebb változatát teszteltük.
Húszonegy éve hódít a BMW X3, három korábbi generációjából 3,5 millió példány talált gazdára. Tavaly ez volt a legnéspzerűbb BMW, 350 ezret adtak el világszerte, azaz majdnem minden nap ezret. Az amerikai Spartanburgban, a dél-afrikai Rossilynben és hosszított változatban a kínai Senzenben gyártott szabadidő-autó legfőbb piaca az USA, ahol 41 százaléka fogy az X3-asnak. Ezt követi Németország és Olaszország 13, illetve 4 százalékkal.
Sokrétű modellpalettájával az új BMW X3 számos olyan technológiai fejlesztés hírnöke, amelyek a hatékonyságot és a dinamikus menetteljesítményt egyaránt fokozzák. Az újdonság motorpalettáján nem csupán kivételesen hatékony benzines és dízelüzemű erőforrások sorakoznak, de a legkorszerűbb plug-in hibrid hajtáslánc-technológia is, amellyel az új BMW X3 30e xDrive a WLTP mérései szerint a nagyfeszültségű akkumulátor egy feltöltésével akár 81-90 kilométer megtételére is képes tisztán elektromos meghajtással. A 398 lóerő maximális teljesítményre képes BMW X3 M50 xDrive ugyanakkor normál használatban képes 9 liter alatti átlagfogyasztásra – mi a német autópályán kinyomtuk a belépt is, de 11-12 liternél többet nem tudtunk megitatni vele 100 kilométerenként.
Megnőtt a BMW X3
Közvetlen elődmodelljéhez képest az új BMW X3 34 milliméterrel hosszabb (4755 milliméter) és 29 milliméterrel szélesebb (1920 milliméter), a 25 milliméterrel alacsonyabb (1660 milliméter) kialakítással és a szélesebb nyomtávokkal rendkívül erőteljes, sportos kiállást ad.
Alapfelszereltségként 18 hüvelyk méretű (a BMW X3 30e xDrive modell 19 hüvelyk méretű) könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorokról, miközben az opcionális extrafelszereltségi tételek között 20 és 21 hüvelyk méretű felnik is megtalálhatók. A nemzetközi bemutatón 20 hübvelykes Continental gumikon futott az izmosabb, általunk tesztelt változat. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Sport csomag 19 hüvelykes BMW M könnyűfém keréktárcsákkal érkezik. Az M Sport Pro csomag mindezt többek között BMW Iconic Glow kontúrvilágítással és vörösre fényezett féknyergekkel dolgozó BMW M sport fékrendszerrel fokozza.
Sportos hangulat
A BMW X3 utastere a kikezdhetetlen funkcionalitást bőséges helykínálattal és részletekbe menően személyre szabható prémium hangulattal egyesíti. A vezető felé forduló műszerfal modern újraértelmezését ívelt kijelző, laposabb alsó karimás, vaskos sportkormány és az automatikus váltó újfajta előválasztó kapcsolója határozza meg. A középkonzol és az ajtókárpitok egybefüggő, kontrasztárnyalatú kontúrvilágítása ugyancsak típus-specifikus stíluselem, amely a vezető és az első utas előtt összpontosul, az ajtókárpitok kényelmesen kézre eső részénél gyűjtve csokorba az utastér-szellőztetés vezérlőelemeit, számos funkciógombot, a szellőzőrostélyokat.
A csomagtér alapesetben 570 literes térfogata akár 1700 literig is bővíthető (a BMW X3 30e xDrive modell esetében 460 – 1600 liter), a modellváltozattól függően akár 2500 kilogramm vontatható tömeg rögzítéséről pedig az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, elrejthető vonóhorog gondoskodik.
Az új BMW X3 már alapfelszereltségként újratervezett, elektromosan működtethető és fűthető sportülésekkel gurul le a gyártósorokról, másodlagos anyagok felhasználásával készült Econeer kárpitozással.
Van konnektoros is
A BMW X3 30e xDrive hajtásáról kétliteres, négyhengeres benzinmotor és az automatikus váltóba integrált elektromos motor párosa gondoskodik, együttesen 220 kW / 299 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel.
A BMW X3 30e xDrive akkumulátora akár 90 kilométer (WLTP) megtételére is képes tisztán elektromos meghajtással, amely jelentősen több az újdonság közvetlen elődmodellje által kínált hatótávolságnál. Kombinált töltőegysége (CCU – Combined Charging Unit) alapfelszereltségként akár 11 kW töltési kapacitású AC járműtöltést is lehetővé tesz.
M50 xDrive
A portfólió csúcsán a BMW M Performance modellbe beépített eddigi legerősebb soros hathengeres benzinmotor dolgozik. A 3.0 liter hengerűrtartalmú, M TwinPower Turbo technológiával felvértezett erőforrás hatékonyságát 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó lágy hibrid technológia is segíti. A benzinmotor maximális teljesítménye 293 kW / 398 lóerő, amelyet a nyolcfokozatú Steptronic sport automatikus váltó a BMW xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül mind a négy kerékhez képes továbbítani. 4,6 másodperc alatt futja meg a nulla-százas sprintet.
A modell alapfelszereltségének a BMW M sport futómű, a változó áttételű sport kormánymű, a BMW M sport fékrendszer, a 20 hüvelyk méretű BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra és a hátsó tengely integrált BMW M sport differenciálműve is része. Az opcionális extrafelszereltség részeként elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű is megrendelhető – az általunk vezetett autókban volt ilyen.
Alap a 4×4
A 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó BMW X3 20 xDrive maximális teljesítménye 153 kW / 208 lóerő. A modell ezzel 7,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre.
Az X3 20d xDrive motorházteteje alatt dolgozó, 2 liter hengerűrtartalmú, soros négyhengeres dízelmotor maximális teljesítménye 145 kW / 197 lóerő, amellyel a a kocsi 7,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra. Az új BMW X3 palettáján 2025 nyarán egy soros hathengeres dízelmotor is bemutatkozik.
Mindegyik erőforráshoz alapfelszereltségként nyolcfokozatú Steptronic automatikus váltó kapcsolódik, amelynek a kormány mögötti váltófülek is részei. Az M Sport csomaggal felszerelt modellek és az új BMW X3 M50 xDrive esetében mindezt Sport Boost funkció egészíti ki, amely kivételesen intenzív gyorsulást tesz lehetővé – hihetetlenül megindul vele. Az új BMW X3 modellváltozatai a BMW xDrive intelligens összkerékhajtást is alapfelszereltségként kapják meg.
Könnnyebb, merevebb
A bajor prémiummárka tervezőmérnökei az új BMW X3 összes modellváltozatának agilitását, kanyarstabilitását és hosszú távú menetkomfortját továbbfejlesztették. A karosszériaváz könnyebb és merevebb lett, miközben a nyomtávok még szélesebbek, a csúcskategóriás futómű-technológiát és a hajtáslánc vezérlőrendszereit pedig kifejezetten az újdonság sajátosságaihoz hangolták. A kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első- és ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés kinematikai, illetve elasztokinematikai módosításai még precízebb kanyarív-megérkezéseket, az első kerekek 19 százalékkal megnövelt csapszegdőlései pedig érezhetően jobb iránystabilitást garantálnak. A futómű-technológia alapfelszereltségéhez a hajtásfüggő kipörgés-korlátozás és az integrált fékrendszer is hozzátartozik.
A BMW azon ügyfelei, akik még dinamikusabb kvalitásokra éheznek, az opcionális extrafelszereltség részeként sport kormányművel dolgozó BMW M sport futóművet és BMW M sport fékrendszert is rendelhetnek az új BMW X3 alá (az új BMW X3 M50 xDrive esetében mindkettő az alapfelszereltség része). Az adaptív futómű – amely ugyancsak az opcionális extrafelszereltség része – nem csupán az új BMW X3 agilitását, de menetkomfortját is új szintre emeli.