A Magyar Suzukinál értéket teremtünk

Reparszky Ferenc Suzuki
Mi a fontosabb egy pályafutása elején járó szakembernek: a magas fizetés, a továbbképzési lehetőségek, a biztonságos és inspiráló munkakörnyezet, a jó kollégák, vagy az izgalmas feladatok? Szerencsés az, aki egy helyen megtalálja mindezt. A Magyar Suzuki mérnöke úgy érzi, az esztergomi autógyártónál megtalálta a számítását.

Repárszky Ferenc több mint három éve gyakornokként került a vállalathoz, két és fél éve azonban már főállású termeléstámogató mérnökként dolgozik a lökhárító üzemben. Bár egy másik hazai autógyártónál végezte a duális képzést és gyakornoki pozíciót is betöltött, hosszabb távon azonban a lakóhelye, Dunabogdány közelében szeretett volna elhelyezkedni. Így került a Magyar Suzuki a látókörébe, és egy sikeres felvételi sorozat után kapott lehetőséget a vállalatnál.

Mint mondja, tanulmányainak köszönhetően tudta, hogyan készül egy lökhárító, ennél mélyebbre azonban nem látott a gyártási folyamatokban. Éppen ezért a legnagyobb kihívás számára a top coat-on (fedőlakk) lévő technológiák megismerése volt. Kezdetben a festőrobotok programozása nagy kihívást jelentett számára. Sokat segítettek neki a kollégák és a lökhárító üzemben található tanulórobot, amin előre megírják, tesztelik a programokat, majd ha azon hibamentesen működnek, rátelepítik a soron lévő robotokra is. A fiatal mérnök olyannyira számíthatott már beilleszkedése során a vállalatra, hogy a szakdolgozatát is Suzukiról írta. „Az új Suzuki S-CROSS küszöbspoilerének technológiai beállítása a fröccsöntő gépen” volt a témája.

„Úgy érzem, a Suzuki biztos hátteret nyújt, hosszú távon szeretnék a cégnél dolgozni. Az elmúlt években rengeteg lehőséget kaptam a tapasztalatszerzésre: nem csak az üzemen belül, hanem üzleti utak alkalmával is. Jártam Düsseldorfban egy műanyagipari kiállításon, ahol a kollégáimmal megismerhettük a legújabb műanyagipari technológiákat. Az ott kapott inspiráció alapján számos újítást tudunk megvalósítani mi is a lökhárító üzemben. Tavaly Madridban töltöttünk el két napot, ahol a festékbeszállítónk gyártási folyamatainak megismerése után közösen ötleteltünk a lehetséges fejlesztéseken. Majd meglátogattunk két Suzuki gyár lökhárító üzemét Japánban. Utazásunk célja az volt, hogy a jövőben a Magyar Suzuki lökhárító üzemében szeretnénk bevezetni a vizes bázisú alapozó festéket a szervesoldószer-kibocsátás csökkentése érdekében. A sagarai gyárban ez már megvalósult, így megvizsgáltuk, milyen technológiai változtatások szükségesek ahhoz, hogy nálunk is bevezethessük” – árulta el Ferenc.

Mint mondja, már az elején adtak a véleményére, soha nem érezte azt, hogy ő még új a csapatban. Sőt, már ekkor részt vehetett az új S-CROSS próbagyártási ciklusának egyes fázisaiban a fröccsöntési és festési tesztek elvégzésében A 2024-es modellfrissítéskor pedig ő készítette egy kollégájával a lökhárítók festéséhez szükséges robotprogramokat A festék szórásának paramétereit ő állította be.

Suzuki

„Ha meglátom az utcán ezt az autót, az jut eszembe, hogy ebben nekem is részem van. Kézzel fogható a munkánk eredménye, értéket teremtettünk” – tette hozzá büszkén. Majd elmesélte, alig egy éve dolgozott a Magyar Suzukinál, amikor ő is az előadók között volt, akik beszámoltak a Suzuki elnök-vezérigazgatójának, Toshihiro Suzukinak a lökhárító üzemben történő fejlesztésekről.

„Tapasztalatom növekedésével párhuzamosan a felelősségi köreim is folyamatosan bővülnek. Ma már a lökhárítóüzem környezetvédelmi megbízottja is vagyok. Ez egy nagyon szerteágazó feladat, ami magában foglalja a környezeti hatások felmérését, kiértékelését, célok állítását, és ezen vállalások nyomon követését” – mondta Repárszky Ferenc rámutatva, maximálisan elismerik és értékelik a munkáját az esztergomi gyárban. Mint mondja, munkáltatója biztos hátteret nyújt számára, hiszen olyan munkahelyet és fizetést biztosít számára, amire mindig számíthat.

„A Magyar Suzuki ideális környezet egy pályakezdő mérnök számára a biztos fizetés, a plusz juttatások, a szakmai szabadság és a remek közösség miatt. Itt olyanok vagyunk, mint egy nagy család. Stabil lábakon áll a cég, környékünkön ez a legnagyobb vállalat. Biztos hátteret nyújt, lehet rá támaszkodni. Ez egy 30+ éves gyár, annyi tudás gyűlt már össze itt, hogy még a legtapasztaltabb mérnök is tanulhat újat a Magyar Suzukinál” – mondta zárásul.

Mérnököket keres a Magyar Suzuki csapata

Az esztergomi gyártóvállalat több területen is szeretné mérnöki csapatát bővíteni. Ezekről a vállalat LinkedIn oldalán, illetve a hivatalos weboldal karrieroldalán lehet tájékozódni.

 

 

(x)