Vezettük: új Citroën C3

Citroen C3
Az új C3 benzines változata már elérhető a Citroën márkakereskedéseiben. A francia márka az európai piac egy olyan bestsellerét újította meg, amelyből 2016 óta több mint 1,5 millió példány kelt el.

Az új C3-ast úgy tervezték, hogy minden az egyszerű és kényelmes használatot szolgálja. A Citroën a C3-ason most először alkalmazza progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott innovatív felfüggesztési rendszerét, amely a modell valamennyi változatán alapfelszerelés.

c3_3

Mit tud a komfort futómű?

A lengéscsillapító és a rugó mellett – a mechanikus ütközők helyett – két hidraulikus ütközőelemet használnak, egyet a be-, egyet pedig a kirugózáshoz. E műszaki megoldásnak hála a mérnökök szabadabban állíthatják be a felfüggesztést, ami sokkal simább útfogást biztosít, és azt az érzést kelti, mintha a jármű átsiklana a bukkanók fölött. A rendszer előnyei alacsony sebességnél az útegyenetlenségek kiszűrésénél, illetve a fekvőrendőrökön való áthaladáskor érzékelhetők. A rugó és a lengéscsillapító ilyenkor a hidraulikus ütközőelemekkel együttműködve fokozatosan lassítják a mozgást, és megakadályozzák a végállásoknál fellépő rázkódást. Közepes sebességnél az újítás az előre-hátra való karosszériamozgások jobb kezelését eredményezi, így az autó egyenetlen utakon is vízszintes marad.

A változást leginkább a fekvőrendőrön áthaladva süvegeltük meg, finoman és apró zükkenéssel huppanva léptünk át rajtuk. A szó szoros értelmében, hisz a C3-asnak meglepően nagy a hasmagassága, 193 milliméter.

Az otthonosság és a nyugalom érzetét erősítik a megújult komfort ülések (Max felszereltségi szinten), az újfajta felépítésű, letisztult stílusú, a magasra helyezett digitális kijelző és a kompakt kormány is. A jó közérzethez a könnyű beszállás és az elfogadható helykínálat is hozzátartozik.

c3_5

A 4,01 méteres jármű városban közlekedve változatlanul praktikusnak és fürgének bizonyul. Kompakt és merőben szögletes kialakítása nagyobb mozgékonyságot ad (fordulóköre 10,6 méter), kis alapterülete stresszmentes manőverezést és parkolást tesz lehetővé. A korábbinál 10 literrel nagyobb (310 liter) csomagtartóban elegendő hely áll rendelkezésre, ami a – Max felszereltségi szinten – 3:2 arányban lehajtható hátsó üléspadnak köszönhetően még tovább növelhető.

A kézi váltóval társított, 1,2 literes, 100 lóerős benzines változatot tettük próbára, ennek kezdőára 6,19 millió forint, ami igen előnyösnek tűnik a hazai piacon. Van a C3-ból elektromos is 9,89 millió forintért, a 100 lovas lágy hibrid hajtáslánccal szerelt modellek gyártása jövő év elején indul. A 48 voltos hibrid technológián alapuló rendszer egy meghatározott menetfázisokban töltődő lítium-ion akkumulátorból, egy kifejezetten ehhez a rendszerhez tervezett 100 lóerős (74 kW), háromhengeres benzinmotorból és egy új, dupla kuplungos váltóból áll, mely egy Franciaországban gyártott 21 kW-os villanymotort is magában foglal – utóbbi erőteljes gyorsításkor 12 lóerő többletet ad.

c3_4

A Hibrid 100 változatot a 205 Nm nyomatéknak köszönhetően (ebből 55 Nm a villanymotoré) nagyfokú kényelem és sokoldalúság jellemzi, ami a benzines változathoz képest közel 10 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással és fogyasztással párosul – a bemutatón ismertetett sajtóanyag szerint.

Mit tud a villanyos?

A Stellantis ebben a modellben alkalmazta első ízben a kifejezetten elektromos járművekhez kifejlesztett,
költséghatékony hajtást, amelynek alapját egy (WLTP szerint) akár 320 kilométer hatótávolságot adó, 44 kWh-s LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátorcsomag képezi. Az akku töltöttsége 100 kW-os egyenáramú gyorstöltéssel elméletileg 26 perc alatt 20-ról 80 százalékra növelhető. Hagyományos, váltóáramú töltéssel 7 kW-os teljesítménnyel 4 óra 10 perc alatt lehet 20-ról 80 százalékra növelni a töltöttséget – 11 kW rendelkezésre állása esetén ehhez mindössze 2 óra 50 perc szükséges.

A 83 kW (113 LE) teljesítményű motor és a teljesen automata váltómű 11 másodperc alatt képes felgyorsítani az autót 0-ról 100 kilométer/óra sebességre, a kocsi végsebessége 135 kilométer/óra.

c3_1