Top 30 – Ezeket a kocsikat veszik a magyarok idén

rendszám Suzuki S-Cross
A Datahouse adatai szerint 2025 legelső hónapjában 11 ezer 117 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 16,8 százalékkal többet (1599 jármű), mint tavaly januárban. A márkák között első a Ford (1584 jármű), második a Toyota (1335 jármű), harmadik a Suzuki (1167 jármű), negyedik a Skoda (1020 autó), ötödik a Volkswagen (803 jármű). A modellek versenyében a hazai Suzuki S-Cross vezet a Magyar Év Autója 2025 díjra jelölt Skoda Octavia ás az Év Magyar Autója 2025 díjra jelölt Suzuki Vitara előtt.

A személyautó márkák versenyében első a Suzuki (1167 személyautó, 25,21 százalékos növekedés 2024. januárhoz képest), a japán márka piaci részesedése 12,79 százalék, mögötte a Toyota a második (1064 személyautó, 6,75 százalékos visszaesés), harmadik a Skoda (1020 autó, 15,91 százalékos plusz), negyedik a Ford (722 személyautó, 154,23 százalékos meglendülés). Ötödik a Volkswagen (704 személyautó, 33,08 százalékos növekedés), hatodik a Kia (650 autó, 43,17 százalékos plusz).

BMW M135

Jól kezdte az évet a magyar személyautó-piacon a Nissan (363 autó, 32 százalékos elrugaszkodás), jól ment a Renault-nak (221 autó, 52,41 százalék plusz), a Jeepnek (110 autó, 1000 százalék növekedés), a BYD-nek (104 autó, 700 százalék gyarapodás), a Seatnak (71 autó, 47,92 százalék többlet), a Mininek (59 autó, 63,89 százalék emelkedés), az Alfa Romeónak 19 autó, 72,73 százalékos fellendülés), a Subarunak (19 autó, 90 százalék plusz), a Jaguarnak (5 autó, 150 százalékos megugrás), valamint a DS-nek (4 autó, 100 százalék plusz).

Rosszul indította az évet a Dacia (145 személyautó, -44,23 százalék), halványan teljesített az Opel (88 autó, 25,69 százalék mínusz), a Tesla (50 autó, -33,33 százalék), a Fiat (42 személyautó, -43,24 százalék), lanyhult az érdeklődés az MG-k iránt (36 autó, -67,86 százalék) és a Mitsubishik sem fogynak (11 autó, -62,07 százalék).

opel2

A magyar személyautó-piacon 2025-ben a B SUV kategória a legnépszerűbb (24,41 százalék részesedéssel, bestseller modell a Suzuki S-Cross (572 autóval), a C osztályú SUV-ok a második helyet foglalták el (22,19 százalék részesedéssel), bestseller a Magyar Év Autója 2025 díjra jelölt Nissan Qashqai 200 autóval. Ezután jönnek az alsó-középkategóriás modellek (17,6 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Skoda Octavia (537 autó). A legnépszerűbb C egyterű a Volkswagen Touran (44 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Magyar Év Autója 2025 díjra nevezett Skoda Superb (135 autó), a kisautók között a szintén jelölt Suzuki Swift vezet (133 autó), a minik között a Toyota Aygo (56 autó) az első, a nagyautók között vezet a flottautók kategóriájában érdekelt Toyota Camry (85 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában élen az Év Magyar Autója megmérettetésben nevezett Ford Mustang (8 autó). A luxusautók között első a BMW 7/M (11 autó), a B kategóriás egyterűk között a Ford Tourneo Courier (64 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Magyar Év Autója díjra jelölt Skoda Kodiaq (149 autó). Első az E kategóriás szabadidő-autók mezőnyében a BMW X5/M (47 autó), az F kategóriában pedig a Mercedes-Benz G-osztály/AMG (31 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Ford Transit (160 jármű) és a Magyar Év Autója 2025 díjra jelölt Ford Transit Custom (249 jármű), a kishaszonjárművek között a Mercedes-Benz Citan (120 jármű), a legmenőbb pickup a Ford Ranger (378 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (235 jármű), a személyautó alapú kisteherautók között a Toyota Yaris Van vitte a prímet (5 jármű).

Idén még nem sok különlegesség kapott magyar rendszámot, de azért pár milliárd forint elment luxusra. Elkelt: egy Audi e-tron GT, egy Aston Martin DB12 Volante, egy Bentley Continental, egy Ferrari Roma, egy Ferrari F150 Daytona, egy Ferrari 296 GTS, egy Aston Martin DBX, egy Alpine A110, egy Rolls-Royce Cullinan, két Porsche Taycan, két Mercedes-Benz SL AMG, három Mercedes-AMG GT, három Porsche Panamera, hat Porsche 911, tíz Porsche Cayenne, 14 Mercedes-Benz G AMG.

ferrari-296-gts

A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (92 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 300-at, 39,1 százalékos visszaesés). Jelentősen pang a buszértékesítés, 18 ilyen járművet – amiből 11 nagy, 12 tonnánál nehezebb – vettek tavaly Magyarországon. Ezek közül csak egy magyar gyártású.

Top 30 új autó Magyarországon 2025-ben (személyautó és kishaszonjármű, I. hónap)

  1. Suzuki S-Cross 572 autó
  2. Skoda Octavia 537
  3. Suzuki Vitara 451
  4. Ford Ranger 378
  5. Kia Ceed 264
  6. Ford Transit Custom 249
  7. Ford Tourneo Custom 235
  8. Nissan Qashqai 200
  9. Toyota Corolla 191
  10. Kia Sportage 176
  11. Volkswagen Golf 175
  12. Ford Transit 160
  13. Toyota Corolla Cross 154
  14. Skoda Kodiaq 149
  15. Toyota Hilux 141
  16. Toyota C-HR 138
  17. Skoda Superb 135
  18. Ford Kuga 133
  19. Suzuki Swift 133
  20. Toyota Yaris Cross 126
  21. Ford Puma 124
  22. Hyundai Tucson 123
  23. Mercedes-Benz Citan 120
  24. Dacia Duster 113
  25. Fiat Ducato 112
  26. Toyota RAV4 – 112
  27. Renault Clio 109
  28. Nissan Juke 106
  29. Jeep Avenger 93
  30. Ssangyong Korando 90

(forrás: Datahouse)