
Az erősebbik dízelmotorral és a benzines csúcsmotorral is kipróbáltuk a megújult BMW 2-es Gran Coupét. Jó kis utazóautó igényes ügyfeleknek.
A BMW 2-es Gran Coupé a prémium kompakt szegmensben kínál sportos eleganciát korszerű, erős és takarékos motorokkal – négyajtós kupé testben. A modell második nemzedékének továbbra is a dinamizmus a védjegye, arculata azonban megosztó, magam sem tudom eldönteni, tetszik, avagy nem tetszik. Benne ülve azonban kerek a világ, jó vezetni és nem ez a lényeg?
Tény, hogy extrovertált egyéniség a Lipcsében gyártott 2-es Grand Coupé, vonzza a szemet. A széles BMW hűtőrács az első fényszórók alatt kapott helyet, függőlegesen és átlósan kialakított, innovatív lamellákkal. Az alapfelszereltségként kínált LED-technológiás első fényszórók függőlegesen elrendezett nappali menetfényekkel és irányjelzőkkel világítanak. A modellhez adaptív LED-technológiás első fényszórók is rendelhetők, vakításmentes mátrix távolsági fényszóróval, kanyarfény-funkcióval és kék betétekkel. Felárért a hűtőmaszk kontúrvilágítást kaphat.
Oldalnézetből a modellt a hosszú motorháztető, a rövid túlnyúlások és a kecsesen ívelt tetővonal elegáns jármű-sziluettje határozza meg. A kipufogóvégek rejtettek, kivéve a BMW M235 xDrive Gran Coupé, ahol hangsúlyos látványt és hangzást is kaptak.
A BMW 2-es Gran Coupé második nemzedéke 20 milliméterrel hosszabb (4,5 méter), amelyhez 2,67 méteres tengelytávolság társul. Szélessége 1,8 méter, miközben magassága 25 milliméterrel nőtt (1,44 méter).
Utastere mellőzi a bőr használatát. Alcantara kárpit az opcionális extrafelszereltség részeként érhető el, rendelhetők sportülések másodlagos anyagok felhasználásával készült kárpitozással érhetők el, de akár BMW M sportülésekben is terpeszkedhetünk. A hátsó üléstámla 40:20:40 arányban dönthető, a csomagtér térfogata pedig 430 liter (a BMW 220 Gran Coupé és a BMW 220d Gran Coupé esetében 360 liter – ezek 48 voltos lágy hibrid rendszert kapnak, ezért kisebb a csomagterük).
Csúcsmodell sok nyomatékkal és szép hanggal
A modellpaletta csúcsán debütált a BMW M235 xDrive Gran Coupé, amely 300 lóerő maximális teljesítményre képes. A soros négyhengeres benzinmotor 4,9 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. Az M fékek mellett további hasznos extra a 8 milliméteres hasmagasság-csökkenést kínáló, adaptív M futómű mechanikusan vezérelt, rugóút-szinkronizált lengéscsillapítókkal. A lengéscsillapítók nyomáscsúcsait kiegészítő szelepek segítenek csökkenteni. A technológia sport kormányművel dolgozik együtt.
Új motorgeneráció
A BMW 2-es Gran Coupé motorpalettáján továbbfejlesztett három- és négyhengeres benzin-, illetve dízelmotorok sorakoznak, a 220 Gran Coupé 170 lóerős, a 220d Gran Coupé 163 lóerős, a 218d Gran Coupé 150 lóerős. Mindegyik modellváltozat hétfokozatú, dupla kuplungos automatikus váltóval dolgozik együtt, már az alapfelszereltség részeként. A BMW 220 Gran Coupé és a BMW 220d Gran Coupé modellpáros hatékonyságát 48 volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó lágyhibrid technológia fokozza.
Mind a dízel, mind a benzines kedvezően bánt az üzemanyaggal autópályán, a 220d 7 liter körül, az M235 pedig 9,5 liter körül fogyasztott úgy, hogy tempósan haladtunk.
Kép és szöveg: B. Cs.