
A kompakt francia szépség is megkapta a Stellantis-csoport széles körben terjesztett hibridjét, a 48 voltos elektromos rendszerrel támogatott hajtásláncot. A DS 4 nem lett jobb autó, továbbra is a szépségével és a különlegességével hódít.
Hogy néz ki?
Az emberek többsége nem azért vesz DS 4-et mert az jó autó, hanem mert szép az autó. Kevés szép autó van a piacon, így a DS 4 könnyen megtalálja szépre éhes vevőjét. Ha ki akar tűnni egy autós a mezőnyből, akkor a DS 4-ben megtalálta az erre alkalmas eszközt, igaz a feltűnés sokba kerül.
Hossza 4,4 méter, magassága 1,47 méter, szélessége 1,87 méter, tengelyek közötti távolsága 2,7 méter, a kocsi igazi crossover: de se nem csapotthátú, se nem szabadidő-autó, a kettő ízléses elegye.
A lámpák külön fejezetet érdemelnek, a hátsók kristályszerűek, az elsők pedig belemásznak az utcaképbe. A közönség csak ámul és bámul, mint a moziban. Technikailag is fejlettek, az első háromrészes projektoros fényszórókban a LED-ek mátrixos rendszerben kitakarják a többi autóst, miközben fényszőnyeget terítenek az autó elé.
Utasterének formavilága egyedi (sok az újrahasznosított műanyag), a háromszög és a rombusz mintázat adja a DNS-ének a lényegét, a részletekbe elveszve úgy érezzük magunkat, mint egy kaleidoszkóp belsejében, azzal a különbséggel, hogy a kövek nem élesek, tapintásuk puha, bársonyos, mint a DS 4 kárpitjai. Az utastérben a meghatározó jellemző a kreativitás, művészlelkek imádni fogják.
A vezetőt 7 hüvelykes szerény képességű információs kijelző tájékoztatja, sokkal izgalmasabb a szélvédőre vetített adatok alapján vezetni. A központi érintőképernyő 10 hüvelykes, azon vezéreljük a klímát, az ülésfűtést és a vezeték nélkül is működő CarPlay funkciókat. A Focal hangzórendszer 690 wattos, 14 hangszóróval szórja a zenét.
Van még egy teljesen felesleges, kisebb, írásfelismeréses érintőképernyő, ami azon kívül, hogy isteni rombuszpixeles mintákat rajzolhatunk rajta, nem sok mindenre jó. Oké, lehet arról is vezérelni két koppintással a felső képernyőt, lehet növelni a térkép léptékét, de miért szórakoznék az alsóval, ha közben vezetni is kéne? Praktikumban, ergonómiában nem erős a DS 4, de Marion Cotillard-nak ki nézi lábkörme alatt a piszkot?
A barna nappabőr-ülések remekül tartanak, a kocsi hátul sem szűk két felnőttnek. A csomagtartó alaphelyzetben 430 literes, ledöntött hátsó ülésekkel épphogy befért az országúti bringám. Sík padlót nem kapunk, a csomagtartó teljes űrtartalma 1240 literre növelhető. A hátsó ablak alacsony, rossz a kilátás, ezen a tolatókamera képe segít.
Hogy megy?
Az Év Magyar Autója 2025 versenyben nevezett DS 4 Hybrid elsőkerékhajtású, a benzinmotor a jól ismert 230 newtonméteres, 1,2 literes turbós. A DS 4 Hybrid háromhengeres motorjához villanymotor kapcsolódik, a rendszerteljesítmény 145 lóerő (ez a 136 lovas benzinmotor és a 28 lóerős villanymotor eredője). A lánchoz tartozik még a 48 voltos, 0,88 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátor, az indítógenerátor és a hatfokozatú dupla kuplungos automatikus sebességváltó. Utóbbi kapcsán megjegyzem, hogy amikor P parkolóállásba tesszük, egy pár centit még gurul előre az autó, ami nem egészséges.
Gyári adatok szerint a Rüsselsheimban, az Opelnél gyártott DS 4 álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 9,4 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 203 kilométer/óra.
Nem fogyaszt sokat, a 250 kilométeres kizárólag városi tesztem alatt 6,7 liter benzint kért 100 kilométerenként.
Milyen vezetni?
Elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros, progresszíven csillapító futóműve puha, kényelmes, a sportos vezetés távol áll tőle, pedig van benne kakaó. A kormányzás túl könnyű, nagyobb sebességnél azonban valamennyire felkeményedik, így nem esünk le emelt tempóval sem az útról. A menetkapcsolóval takarékos, sport és komfort üzemmódot kapcsolhatunk.
Mennyibe kerül?
Ha beleszeretett a legszebb francia kompaktba, jó, ha tudja, hogy 13,7 millió forintot kell a hibrid alapváltozatáért fizetni. A jól felszerelt tesztautó ennél jóval drágább, 16,8 millió forint körüli a végszámla.
Kép és szöveg: Biró Csongor