
A Datahouse adatai szerint 2025 első két hónapjában 23 ezer 568 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 5,1 százalékkal többet (1149 jármű), mint tavaly januárban és februárban. A márkák között első a Ford (3188 jármű), második a Suzuki (2816 jármű), harmadik a Toyota (2696 jármű), negyedik a Skoda (1889 autó), ötödik a Volkswagen (1766 jármű). A modellek versenyében a hazai Suzuki S-Cross vezet a Magyar Év Autója 2025 díjra jelölt Skoda Octavia ás az Év Magyar Autója 2025 díjra jelölt Suzuki Vitara előtt.
A személyautó márkák versenyében első a Suzuki (2816 személyautó, 6,79 százalékos növekedés 2024. január-februárhoz képest), a japán márka piaci részesedése 14,29 százalék, mögötte a Toyota a második (2217 személyautó, 7,97 százalékos visszaesés), harmadik a Skoda (1889 autó, 6,62 százalékos mínusz), negyedik a Ford (1668 személyautó, 143,86 százalékos meglendülés). Ötödik a Volkswagen (1440 személyautó, 22,66 százalékos növekedés), hatodik a Kia (1260 autó, 22,69 százalékos plusz).
Jól kezdte az évet a magyar személyautó-piacon a Renault (504 személyautó, 43,18 százalék plusz), jól ment a BYD-nek (251 autó, 217,72 százalék többlet), a Jeepnek (208 autó, 447,37 százalék növekedés), a Hondának (159 autó, 33,61 százalék gyarapodás), a Mininek (110 autó, 59,42 százalék emelkedés), a Subarunak (42 autó, 100 százalék plusz), az Alfa Romeónak 38 autó, 58,33 százalékos fellendülés), valamint a DS-nek (14 autó, 55,56 százalék plusz).
Rosszul indította az évet a Tesla (158 autó, -60,7 százalék), lanyhult az érdeklődés az MG-k iránt (141 autó, -46,39 százalék), gyengült a Fiat (135 személyautó, -38,91 százalék), és a Mitsubishik sem fogynak (44 autó, -44,3 százalék).
A magyar személyautó-piacon 2025-ben a B SUV kategória a legnépszerűbb (27,1 százalék részesedéssel, bestseller modell a Suzuki S-Cross (1486 autóval), a C osztályú SUV-ok a második helyet foglalták el (21,75 százalék részesedéssel), bestseller a Magyar Év Autója 2025 díjra jelölt Nissan Qashqai 497 autóval. Ezután jönnek az alsó-középkategóriás modellek (15,78 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Skoda Octavia (1030 autó). A legnépszerűbb C egyterű a Volkswagen Touran (77 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Magyar Év Autója 2025 díjra nevezett Skoda Superb (227 autó), a kisautók között a szintén jelölt Suzuki Swift vezet (304 autó), a minik között a Toyota Aygo (126 autó) az első, a nagyautók között vezet a flottautók kategóriájában érdekelt Toyota Camry (161 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában élen az Év Magyar Autója megmérettetésben nevezett Ford Mustang (16 autó). A luxusautók között első a BMW 7/M (20 autó), a B kategóriás egyterűk között a Ford Tourneo Courier (94 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Magyar Év Autója díjra jelölt Skoda Kodiaq (259 autó). Első az E kategóriás szabadidő-autók mezőnyében a BMW X5/M (88 autó), az F kategóriában pedig a Mercedes-Benz G-osztály/AMG (56 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Ford Transit (282 jármű) és a Magyar Év Autója 2025 díjra jelölt Ford Transit Custom (482 jármű), a kishaszonjárművek között a Mercedes-Benz Citan (145 jármű), a legmenőbb pickup a Ford Ranger (604 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (639 jármű), a személyautó alapú kisteherautók között a Toyota Yaris Van vitte a prímet (10 jármű).
Idén még nem sok különlegesség kapott magyar rendszámot, de azért pár milliárd forint elment luxusra. Elkelt: egy Audi e-tron GT, egy Aston Martin Vanquish, egy McLaren 570S, egy Ferrari Roma, egy Ferrari SF90, egy Ferrari F150 Daytona, egy Aston Martin DBX, két Alpine A110, két Rolls-Royce Cullinan, két Ferrari 296 GTS, két Aston Martin DB12, két Aston Martin DB12 Volante, két Mercedes-Benz SL AMG, három Bentley Continental, három Porsche Taycan, három Lamborghini Urus, három Ferrari 296 GTB, három Porsche Panamera, négy Mercedes-AMG GT, hat Porsche 911, 19 Porsche Cayenne, 28 Mercedes-Benz G AMG.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (92,11 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 608-at, 35,8 százalékos visszaesés). Jelentősen pang a buszértékesítés, 42 ilyen járművet – amiből 26 nagy, 12 tonnánál nehezebb – vettek tavaly Magyarországon. Ezek közül csak kettő magyar gyártású.
Top 30 új autó Magyarországon 2025-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-II. hónap)
- Suzuki S-Cross 1486 autó
- Skoda Octavia 1030
- Suzuki Vitara 999
- Ford Tourneo Custom 639
- Ford Ranger 604
- Kia Ceed 511
- Nissan Qashqai 497
- Ford Transit Custom 482
- Toyota Corolla 383
- Kia Sportage 376
- Toyota Yaris Cross 359
- Dacia Duster 354
- Toyota C-HR 327
- Suzuki Swift 304
- Ford Kuga 297
- Volkswagen Golf 288
- Ford Transit 282
- Toyota Corolla Cross 280
- Ford Puma 277
- Hyundai Tucson 273
- Skoda Kodiaq 259
- Toyota Hilux 242
- Renault Clio 233
- Skoda Superb 227
- Volkswagen T-Roc 221
- Toyota RAV4 – 202
- Fiat Ducato 201
- Renault Master 193
- Volkswagen Passat 187
- Volkswagen Tiguan 183
(forrás: Datahouse)