
Ha van félnivalójuk az európai gyártóknak az új kínai modellektől, az pont az olyan autók miatt van, mint a nálunk frissen kapható Jaecoo 7. SUV, jól néz ki, gazdag és fényűző felszereltséget ad, ugyanakkor nem drága.
Hogy néz ki?
Ahogy korábban az Omoda 5 esetében is elismertem, a dizájn az új kínai modellek erőssége. A Chery családból érkező Jaecoo 7 egyenesen dögös, vonzza a szemet, de annyira, hogy a teszt első napjaiban kényelmetlenül éreztem magam benne. Olyan sokan bámulták, mintha legalább egy Lamborghini volánjánál ültem volna.
A kompakt szabadidő-autók népes mezőnyéhez tartozik a Jaecoo 7 a maga 4,5 méteres hosszával (szélessége 1,9 méter, magassága 1,7 méter), tengelytávja 2,7 méter. Utastere tágas és kényelmes. A csomagtartó nagy, 500 literes (a csak elöl hajtó alapmodellé 590 liter), bringám simán befért, ahogy a hokistáska is (természetesen).
Az utastér tetszetős, modern és jó izléssel berendezett. A hatalmas, 14,8 hüvelykes, álló formátumú érintőképernyő gyors és jól tájékoztat, de van szélvédőre vetített kijelző is. Az anyaghasználat kiváló, a kezelőszervek tapintása megfelelő, az ülések kényelmesek, fűthetők és szellőztethetők.
Hogy megy?
Motorja elavult, az 1,6 literes turbós erőforrás 145 lóerős (legnagyobb forgatónyomatéka 275 Nm), de nem az erő hiánya a zavaró, hanem a nagy városi fogyasztás. A hétfokozatú dupla kuplungos váltóval szerelt 4×4-es hajtáslánc településen belül 10 literes átlagfogyasztással hoz zavarba, országúton, városokon kívül szerencsére akár 8 liter környékére is levihető az étvágya (takarékos üzemmódban) az üresen 1,8 tonnás szabadidő-autónak.
Álló helyzetből a kínai SUV 10,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/óra sebességre, végsebessége 180 kilométer/óra.
Milyen vezetni?
A dupla üvegezésű ablakoknak köszönhetően a Jaecoo 7 csendes autópálya tempónál, a szél- és az útzajok jól kordában tarthatók. A futóműve határozottan jobb, mint a korábban tesztelt Omoda 5 esetében, de még nagyon távol van az élmezőnyben (Tiguan, Sportage, Tucson) tapasztaltaktól. A kocsi állandóan rázkódik a göröngyökön és a dudorokon, a durva egyenetlenségekre gyakran hangos puffanás a válasz. A kocsi erősen megdől tempós kanyarokban.
Futóműve eléggé tipikus: elöl MacPherson rugóstagok, hátul többlengőkaros felfüggesztés, tekercsrugókkal és hagyományos stabilizátorokkal. A tömeg 58 százalékban elöl és 42 százalékban hátul oszlik meg.
Ugyancsak lehet még bőven fejleszteni a kormányzáson is, ami jelenleg szinte semmilyen visszajelzést nem ad az útviszonyokról. Könnyűnek és természetellenesnek tűnik. De ahogy a kínai márkákat ismerem, a ráncfelvarrással ezek a problémák megoldódnak.
Mennyibe kerül?
Alapfelszereltsége gazdag, nem kell felárat fizetni például az adaptív tempomatért, a vezetéstámogató rendszerek sokaságáért (amelyek zömét a békés haladás kedéért minden elindulást követően kikapcsoltam), az alapfelszerelés része az Apple CarPlay, az Android Auto, a vezetéknélküli telefontöltés és Qualcomm csip.
A Jaecoo 7 alapára (áprilisban még tartott a bevezető akció) 12,5 millió forint, az összkerekes csúcsmodell ára 14 millió forint. Az alapmodell is automatikus váltóvan van szerelve, a központi LCD kijelző 13,2 hüvelykes, elektromosan nyitható a panorámatető és a csomagtérajtó, kulcs nélküli az ajtónyitás és a motorindítás, a könnyűfém keréktárcsák 19 hüvelykesek, hangvezérlés is elérhető. A drágább változat továbba 4×4-es hajtást, 14,8 hüvelykes monitort, fűthető hátsó üléssort, szellőztethető első üléseket, memóriás és elektromosan állítható vezetőülést, Sony hangrendszert és szélvédőre vetített kijelzőt ad.
Kép és szöveg: Biró Csongor