
A Datahouse adatai szerint 2025 első három hónapjában 38 ezer 922 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 3,8 százalékkal többet (1414 jármű), mint tavaly januárban, februárban és márciusban. A márkák között első a Ford (4664 jármű), szorosan második a Suzuki (4363 jármű), harmadik a Toyota (4221 jármű), negyedik a Skoda (2981 autó), ötödik a Volkswagen (2778 jármű). A modellek versenyében a hazai Suzuki S-Cross vezet az Év Magyar Autója 2025 versenyben közönségdíjas Suzuki Vitara és a Skoda Octavia előtt.
A személyautó márkák versenyében első a Suzuki (4363 személyautó, 13,77 százalékos visszaesés 2024. január-márciushoz képest), a japán márka piaci részesedése 13,26 százalék, mögötte a Toyota a második (3475 személyautó, 9,74 százalékos elmaradás), harmadik a Skoda (2981 személyautó, 3,29 százalékos plusz), negyedik a Ford (2496 személyautó, 118,18 százalékos meglendülés). Ötödik a Volkswagen (2280 személyautó, 15,79 százalékos növekedés), hatodik a Kia (2005 autó, 38,37 százalékos plusz).
Jól kezdte az évet a magyar személyautó-piacon a BYD (536 autó, 264,63 százalék többlet), jól megy a Jeepnek (296 autó, 492 százalék növekedés), a Mininek (176 autó, 81,44 százalék emelkedés), a Subarunak (58 autó, 93,33 százalék plusz), az Alfa Romeónak 56 autó, 64,71 százalékos fellendülés), valamint a DS-nek (22 autó, 46,67 százalék plusz). Az új kínai márkák között jól szerepel a Jaecoo 56 értékesített 7-es SUV-val.
Rosszul indította az évet az Opel (636 autó, -32,91 százalék), lanyhult az érdeklődés a Mitsubishik iránt (81 autó, -39,55 százalék).
A magyar személyautó-piacon 2025-ben a B SUV kategória a legnépszerűbb (25,5 százalék részesedéssel, bestseller modell a Suzuki S-Cross (2141 autóval), a C osztályú SUV-ok a második helyet foglalták el (22,72 százalék részesedéssel), bestseller a Nissan Qashqai 1243 autóval. Ezután jönnek az alsó-középkategóriás modellek (16,07 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Skoda Octavia (1599 autó). A legnépszerűbb C egyterű a Volkswagen Touran (127 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Skoda Superb (381 autó), a kisautók között a Suzuki Swift vezet (549 autó), a minik között a Toyota Aygo (209 autó) az első, a nagyautók között vezet a flottautók kategóriájában érdekelt Toyota Camry (231 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában élen a Ford Mustang (24 autó). A luxusautók között első a Mercedes-Benz S-osztály/AMG/Maybach (29 autó), a B kategóriás egyterűk között a Ford Tourneo Courier (169 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Nissan X-Trail (465 autó). Első az E kategóriás szabadidő-autók mezőnyében a BMW X5/M (153 autó), az F kategóriában pedig a Mercedes-Benz G-osztály/AMG (83 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Renault Master (435 jármű) és a Ford Transit Custom (714 jármű), a kishaszonjárművek között a Mercedes-Benz Citan (244 jármű), a legmenőbb pickup a Ford Ranger (810 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (892 jármű), a személyautó alapú kisteherautók között a Toyota Yaris Van vitte a prímet (15 jármű).
Idén már sok különlegesség kapott magyar rendszámot, pár milliárd forint elment luxusra. Elkelt: egy Mercedes-Benz EQS SUV Maybach, egy McLaren 570S, egy Bentley Bentayga, egy Ferrari F150 Daytona, egy Aston Martin DBX, két Alpine A110, két Rolls-Royce Cullinan, két Ferrari 296 GTS, két Ferrari Roma, két Aston Martin Vanquish, két Aston Martin DB12 Volante, két Audi e-tron GT, három Ferrari SF90, három Aston Martin DB12, három Ferrari 296 GTB, három Mercedes-Benz SL AMG, négy Bentley Continental, négy Porsche Taycan, négy Lamborghini Urus, kilenc Porsche Panamera, kilenc Mercedes-AMG GT, 21 Porsche 911, 37 Porsche Cayenne, 46 Mercedes-Benz G AMG.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (92 százalékos feletti piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 1082-őt, 21,8 százalékos visszaesés). Jelentősen pang a buszértékesítés, 90 ilyen járművet – amiből 54 nagy, 12 tonnánál nehezebb – vettek tavaly Magyarországon (-31,3 százalék). Ezek közül csak négy magyar gyártású.
Top 50 új autó Magyarországon 2025-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-III. hónap)
- Suzuki S-Cross 2141 autó
- Suzuki Vitara 1618
- Skoda Octavia 1599
- Nissan Qashqai 1243
- Ford Tourneo Custom 892
- Kia Ceed 861
- Ford Ranger 810
- Ford Transit Custom (teherautó) 714
- Toyota Corolla 711
- Dacia Duster 686
- Kia Sportage 605
- Toyota Yaris Cross 600
- Toyota C-HR 558
- Suzuki Swift 549
- Volkswagen Golf 542
- Nissan X-Trail 465
- Hyundai Tucson 444
- Renault Master 435
- Ford Kuga 431
- Ford Transit 429
- Ford Puma 402
- Skoda Kodiaq 397
- Toyota Corolla Cross 383
- Skoda Superb 381
- Toyota Hilux 372
- Renault Clio 313
- Volkswagen T-Roc 309
- Fiat Ducato 307
- Tesla Model Y 307
- Volkswagen Passat 283
- Ford Transit 282
- Renault Captur 281
- Volkswagen Tiguan 276
- Ssangyong Korando 265
- Jeep Avenger 256
- Tesla Model 3 – 250
- MG ZS 251
- Toyota RAV4 – 251
- Ford Transit Custom (személyszállító) 247
- Toyota Yaris 245
- Mercedes-Benz Citan 244
- Omoda 5 – 235
- Hyundai i20 – 231
- Toyota Camry 231
- Volvo XC60 – 229
- Volvo XC40 – 228
- Toyota Aygo 209
- Opel Combo 200
- Skoda Scala 199
- Volkswagen Caddy 198
(forrás: Datahouse)