Mini Cooper S Cabrio: nyitott a világra

Mini Cooper S
Nyitott tető, morgó négyhengeres benzines, gokartos vezetési élmény: teszten a legszexibb Mini. Nincs párja az autópiacon.

Hogy néz ki?

A Mini Cooper S negyedik generációja jobban néz ki kívül és belül, mint elődje. Ennél fontosabb, hogy vezetésének élménye semmit sem változott – pláne a kabrió esetében. Konstans, állandó, következetes és megrendíthetetlen.

IMG_2328

Hossza 3,9 méter, szélessége 1,7, magassága 1,45 méter, tömege 14 mázsa. Ideális kis városi autó, bár a városban szagolni a kipufogógázt nem annyira kedvező.

IMG_2342

A középkonzolt uraló kör alakú, 240 milliméter átmérőjű oled kijelző nagyon mutatós, de annyira nem magától értetődő fedélzeti rendszer kezelése, főleg, ha a telefon tükrözését használjuk navigációra, zenehallgatásra. Menet közben nehéz eltalálni ujjbeggyel a megfelelő apró ikont, inkább bosszúságot okoz a tétova matatás, semmint örömet. Álló helyzetben nincs vele gond, de minek és mire használnék egy (ilyen) kocsit álló helyzetben? A klíma kezelése sem könnyebb, szerencsére a párátlanító önálló, fizikai kapcsolót kapott a többnyire finom, kellemes tapintású textillel borított középkonzolon. Az utastér dizájnja telitalálat, a kiegészítők, a színek, az anyagok és a formák mind nagyon tetszenek – főleg a műszerfal éjszakai megvilágítása.

IMG_2347

A vezetőülés kényelmes, jó benne ülni. A második üléssorban szűk a hely, kétszemélyes kabrióként használtam a kocsit, a hátsó ülések fölött kap helyet a légterelő. A hokis cuccot beszuszakoltam, a táskát az első ülésre, a szerelés másik részét pedig a csomagtartóban szállítottam. Ez kabrióként 160 literes, csukott tetővel pedig 215 literre bővíthető. Ajtaja nem minden esetben csukódott rendesen, valami baja lehetett a zárnak.

IMG_2339

Hogy megy?

Elöl hajt és jól gyorsít a 204 lovas, 300 newtonméter maximális forgatónyomatékú BMW-négyhengeres. Álló helyzetből 6,9 másodperc alatt ugrik 100 kilométer/órára, a végsebesség 237 kilométer/óra. A váltó hétfokozatú automata, kormány mögül nem lehet kapcsolni.

IMG_2346

A menetdinamikai kapcsolót ezúttal keveset piszkáltam, de néha a green, azaz takarékos menetmódot választottam. A teszt végén az átlagfogyasztás 7,8 liter/100 kilométerre alakult, ami egy literrel lett több, mint a néhány hónappal korábban tesztelt ötajtós esetében. Ennek egyik oka a kabrió rosszabb légellenállása nyitott tetővel és az őszeleji sportosabb vezetési stílusom.

IMG_2326

Milyen vezetni?

A kormány vaskos, a gokartszerű felépítés garancia a jó úttartásra – rossz úton azonban hajlamos elpattogni az autó, de nemcsak a hátsója, hanem az egész kocsi egyben ugrik ide-oda. Fekvőrendőrökön csúnyán felüt, ahogy a vízszintes bordázatokat sem díjazza. Van félkabriós üzemmód is, gyakran így közlekedtem, bár a menetszél ilyenkor kellemetlenebb, mint teljesen lenyitott tetővel. A tetőnyitás 18 másodpercig tart, távirányítóról is vezérelhető, de menet közben is működik 30 kilométer/óra sebességnél lassabban haladva.

IMG_2348

Élénk vezethetőségét azonnali teljesítmény-leadás, precíz kormányozhatóság, erőteljes fékrendszer és típus-specifikus hangolású futómű- (elöl MacPherson, hátul multilink), illetve lengéscsillapító-technológia jellemzi.

IMG_2352

Mennyibe kerül?

A Mini Cabrio alapára 156 lovas benzinmotorral és automatikus váltóval 11,36 millió forint. A képeken látható jól felszerelt, Mini Cooper S Cabrio változatért alapból 12,89 millió forintot kérnek el, a tesztautó azonban ennél jóval drágább volt.

Kép és szöveg: Biró Csongor

IMG_2422