Bevásárolta magát a kanadai Bombardier regionális repülőgépeket előállító CSeries programjába az Airbus, az európai gyártó végzi majd a kereskedelmi tevékenységek nagy részét.
A Bombardier 6 milliárd dollárt költött az új generációs, regionális gép kifejlesztésébe, eladásai azonban nem az elvártaknak megfelelően alakulnak: 18 hónapja nem érkezett új megrendelés. A Bombardier helyzetét megnehezítette az a szeptemberi amerikai minisztériumi döntés, amely 220 százalékos büntetővámot szabott ki a CSeries gépekre. A tárca azok után hozta meg ezt a döntést, hogy a Boeing feljelentette versenytársát azzal, hogy dömpingáron, bekerülési költség alatt értékesített gépeket.
Az Airbus beszállása a programba azonban lökést adhat az értékesítésnek, mivel a toulouse-i gyártónak szélesebb körű kereskedelmi kapcsolatai vannak. Emellett az Airbus felajánlotta, hogy Alabamában lévő gyárában szereli össze az amerikai légitársaságok által megrendelt gépeket, így ezekre nem vonatkozna a 220 százalékos büntetővám. Az atlantai székhelyű Delta Air Lines 75 Bombardier CS100-ast rendelt. A kanadai kutatás-fejlesztési miniszter, illetve a dolgozókat tömörítő szakszervezet is üdvözölte az Airbus döntését.
A CSeries a 110-150 férőhelyes regionális gépek piacán versenyez, fő versenytársa a brazil Embaer, és annak E175-ös és E195-ös típusa. A CSeries 100-as és 300-as indító légitársasága is európai volt, előbbit a Swiss, utóbbit az airBaltic vezette be flottájába először. A két típusból a megrendelők eddig 360 példányra írtak alá szerződést.
Ahogy a Boeing, úgy az Embraer is azzal vádolta a Bombardier-t, hogy tiltott állami támogatást használtak fel a kifejlesztéshez, emiatt jogosulatlan versenyelőnybe került a társaság. A kanadai kormány februárban jelentette be, hogy 372 millió dollár visszafizetendő hitelt biztosított a CSeries programra.