Bemutatkozott a Suzuki hajómotoros üzletága

A Magyar Suzuki Zrt. hajómotoros üzletága sajtótájékoztató keretében mutatta be a márka legújabb innovatív technológiai megoldásait, foglalta össze nemzetközi történetét és üzleti eredményeit, valamint ismertette a hajózási termékekkel kapcsolatos további céljait. Az eseményen a vállalat magyarországi pénzügyi partnereként a Merkantil Bank Zrt. is jelen volt, illetve bemutatkozott az egyedi újításairól ismert Flaar Mérnöki Tervező és Szolgáltató Kft. is, akivel a Suzuki hajózási üzletága 2 éves együttműködési megállapodást kötött.

Innováció és sikerek a vízen is

A Suzuki Magyarországon elsősorban az Esztergomban gyártott gépkocsik kapcsán ismert, a vállalat azonban innovatív, megbízható megoldásainak és termékeinek köszönhetően az autók és motorkerékpárok mellett a hajómotorok gyártásában és értékesítésében is kiemelkedő eredményeket tudhat magáénak. A márka élen jár a hajómotorok gyártásában, a négyütemű Suzuki hajómotorok technológiája és teljesítménye pedig nemzetközi szakmai elismertségnek örvend. A Suzuki a japán és a thaiföldi gyáraiban 2014-ig összesen 3 millió hajómotort gyártott.

A Suzuki-hajómotorok gyártása nagy utat tett meg az elmúlt több mint fél évszázad alatt és a márka azóta is élen jár innovatív megoldásaival. A vállalat mérnökei maguk is lelkes hajósok, akik szakértelmükkel mind arra törekednek, hogy az üzemanyag-hatékony, fejlett technológián alapuló hajómotorokat a tökélyre fejlesszék. A Suzuki Motor Corporation egyik friss fejlesztése például a Suzuki Diagnostic System Mobile (SDSM). Ez olyan ingyenes okostelefon-alkalmazás, amelynek segítségével a felhasználók költséghatékony módon, gyorsan és egyszerűen lekérdezhetik a hajómotorok adatait, ha bármi gondjuk adódna, így a szakszerviz is felkészülten, a megfelelő szerszámokkal, alkatrészekkel érkezik a javításra, karbantartásra.

A Suzuki hajómotoros üzletág regionális szereplő és első a hajómotor-értékesítés magyarországi piacán

Hazánkban 1999-ben kezdte el a hajómotorok értékesítését a Magyar Suzuki Zrt., ma pedig már vezető pozíciót foglal el a piacon. 2017-ben jelenleg a hajómotor eladások 48 százalékos piaci részesedését tudhatja magáénak a márka (a Data House Kft. piaci adatszolgáltatása szerint). A hazai termékkínálatban egyébként a 2.5 lóerős kismotoroktól kezdve a 350 lóerős hajómotorig összesen 77 hajómotor modell érhető el. A 10 lóerő feletti hajómotorok értékesítését támogatandó, a Merkantil Bank Zrt. működik közre a hajómotor-finanszírozási konstrukciójával a vállalat partnereként.

A Magyar Suzuki hajómotor üzletága kiemelkedő teljesítményének köszönhetően regionális szerepet is betölt a közép-kelet-európai térségben, mivel idén ősztől hazánkból irányítják az Észtországba, Lettországba, Litvánia, Fehéroroszországba, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Bulgáriába és Albániába irányuló üzleti és kereskedelmi tevékenységeket.

A további fejlesztések érdekében a Magyar Suzuki Zrt. stratégiai partneri megállapodást kötött az egyedi innovációs megoldásairól ismert magyar Flaar Mérnöki Tervező és Szolgáltató Kft.-vel, amely cég eddig a legtöbb díjat nyerte el a Budapest Boat Show Újdonság pályázatán. A partnerség keretében a Flaar többek között mérnöki háttérrel támogatja a Suzukit, illetve a tendereken és kiállításokon együttműködésben vesznek részt.

 

Az innováció evolúciója a szövőszéktől a hajtómotorig

Michio Suzuki 1909-ben alkotta meg első termékét, egy pedálhajtású szövőgépet, majd 1920-ban megalapította a Suzuki Loom Manufacturing nevű céget. Évek kitartó munkája, szorgalma és úttörő szemléletmódja vezette Suzukit a szövőszékek gyártásától egészen a járműiparig.

A Suzukit abban a japán régióban (Enshu) alapították, sok más, azóta is sikeres és világhírű vállalkozással együtt, ahol egy közismert mondás és kezdeményező szellemiség hatja át a mai napig a munkát, ez a „Yaramaika”. A kifejezés annyit tesz: Csináljuk! Kíséreljük meg! A Suzuki Motor Corporation kötelékében ma világszerte 62 652 dolgozó követi ezt a mottót, és ennek is köszönhetően a vállalatcsoport nettó árbevétele mára meghaladta a 25 milliárd eurót.

„Legyen szó szövőgépről, autóról, motorkerékpáról vagy hajómotorról, a Suzuki küldetése ugyanaz maradt, mint a kezdetekben, azaz innovatív és könnyen használható, megbízható technológiákat kínálni ügyfeleinknek” – nyilatkozta Abe Yoshinobu, a Magyar Suzuki Zrt vezérigazgatója. „Az alapító jelszava a mai napig iránymutatásként szolgál számunkra: bármire vágyjon is az ügyfél, nekünk minden lehetségest meg kell tennünk, hogy megadjuk azt. A kemény munka garantálja a sikert!” – tette hozzá a vállalat vezetője.