Ha lett volna rá időnk, a világ végéig is elautóztunk volna a frissített Citroen C4 120 BlueHDi volánja mögött. Hatótávja több mint 1400 kilométer, vezetése kellemes, kinézete barátságos, ára nem eltúlzott.
Hogy néz ki?
A ráncfelvarrás nem hozott forradalmat a C4-es formavilágában, elöl és hátul LED-es helyzetjelző lámpákat kapott. Míg az orrész kifejezetten pofás, addig a fara a C3-asra emlékeztet, nem túl vonzó. Annál inkább változott meg a kocsi belseje: a középkonzol központi kijelzője immár héthüvelykes. Műszerfalának anyaga érdes, de puha. Beltere elegáns, egy C5-ös érzetét kelti. Áttervezték a középkonzol gombjait, tekerőit és kapcsolóit, az indítógomb a váltó mögé került. Nem túl jó helyre, ugyanis az a felület pont egy telefon tárolására a legalkalmasabb, így kütyünk folyton útban van induláskor és leállításkor. Igazából ez nem komoly probléma. A műszerfal kijelzőjének színe, háttere variálható, nekünk kék-fehérben tetszett, a multifunkciós kormány nagy méretű. Az érintőképernyős navigáció kezelése gyorsabb és egyszerűbb a korábbinál. Csomagtartója az átlagnál kicsivel nagyobb, 408 literes, hátsó ülései nem dönthetők síkba. A vezetőülés kényelmét puha párnázás garantálja, a sofőrt masszázsfunkció kényezteti, ha beül, ne hagyja ki, bármeddig bírni fogja.
Hogy megy?
Euro 6-os normákat teljesíti a morgós BlueHDi 120 erőforrás, amely stop-starttal is mérsékli a fogyasztást. A kocsi ezzel a motorral igazi világbajnok cégautó, hisz az 1200-1300 kilométeres hatótáv még hajtós üzemmódban is megvalósítható. Tesztünk során visszafogottan haladtunk, de azért autópályán és városban is közlekedtünk, mégis a számítógép által kiírt legnagyobb hatótáv meghaladta az 1450 kilométert (négyliteres átlag mellett). Ezzel a kocsival tényleg kimehetünk a világból. Tömege 1280 kilogramm, üzemanyag-tartálya 60 liter, átlagfogyasztása 800 kilométeres tesztünkben 4,8 liter 100 kilométerenként.
A 120 lovas (88 kilowattos) 1.6 HDi 300 newtonméteres forgatónyomatékát már percenként 1750-es fordulatnál leadja, teljesítménymaximumát 3500-as fordulatnál érezhetjük alattunk. Nulláról 100 kilométer/órára 10,6 másodperc alatt jut el, végsebessége 3 kilométerrel marad el a 200 kilométer/órától. Kilencvennél 1400-at, 100-nál 1500-at, 110-nél 1700-at, 120-nál 1800-at, 130-nál kétezret forog a főtengely percenként.
Milyen vezetni?
Futóműve franciásan puha, az úthibákon jól csillapít, cserében nem kanyarművész, a nagy sebességet tűri de nem szereti. Nem is érdemes kínozni, a nyugodt autózásnak a híve, ha bántani akarjuk, lomhának is nevezhetjük. Váltója pontosabb az elődnél, de még van hová fejlődni, ha mondjuk egy Mazda-váltót tekintünk mintának. Parkolásnál radarok segítenek, sávváltásnál holttérfigyelőre is támaszkodhatunk.
Mennyibe kerül?
Citroen C4-est akciósan 4,09 millió forintért kaphatunk (a 110 lovas 1,2-es benzines listaára 4,7 millió forint), a 120 lovas dízel kedvezménnyel 5,285 milliótól vihető haza, tesztautónk Shine felszereltséggel és extrákkal (holttérfigyelő, masszírozós és fűthető első ülések, valamint navigációs szórakoztató berendezés) a konfigurátor szerint 6,6 millió forint.