Októberben a Párizsi Autószalonon egy tanulmány-modell bemutatásával lebbenti fel a fátylat a nagy titoktartással övezett villanyautó-platformjáról a Daimler – jelentette be Thomas Weber fejlesztési igazgató.
“A struktúra felállt, a szakembergárda dolgozik, munkájuk első eredményei lépésről lépésre meg fognak jelenni az utakon” – fogalmazott. A Mercedes-Benznek a Tesla új SUV modelljére adott válasza még ebben az évtizedben kereskedelmi forgalomba kerül – jelezte pontos dátum megadása nélkül Thomas Weber. A Volkswagen konszern leányvállalatai az Audi és a Porsche már bemutatták az 500 kilométeres hatótávúra ígért Mercedes villanyautóhoz hasonlóan nagy hatótávú saját koncepcióikat, és a BMW is dolgozik a saját modelljén. A jelenleg kapható villanyautók többsége 100 kilométernél kisebb hatótávval rendelkezik, ami magas áruk mellett nagy akadálya széleskörű elterjedésüknek.
Thomas Weber bejelentette, hogy a Daimler jelenleg alternatív hajtású modellekkel készül piaci offenzívát indítani. Az év végén jelenik meg a Smart villanyautó változata. A bő egytucat plug-in hibrid modell mellett a Damler tisztán elektromosautó-választékát eddig a Smart és a Mercedes-Benz B-osztály villanyautó változatai képviselték. A Daimler a közeljövőben új hibrid modelleket készül bemutatni.
A Daimler évek óta dolgozik a hidrogénből elektromos energiát fejlesztő üzemanyagcellás hajtású autók kifejlesztésén. Eredetileg 2014-re tervezték a széria érett modell bemutatását, az árat azonban egyelőre nem sikerült elfogadható szintre csökkenteni. Jövőre azonban már megkezdik a Mercedes brémai üzemében gyártott “GFC F-cell” SUV-modell értékesítését, ami a 2015-ben bemutatott Toyota Mirai-nak támaszt közvetlen konkurenciát. A dél-koreai Hyundai is készül egy üzemanyagcellás autó bemutatására. Az évtized végéig a Damler évi “hatszámjegyű nagyságrendben” tervez villanyautókat értékesíteni Thomas Weber elmondása szerint. Azaz legkevesebb 100 ezret.