A Volkswagen nagy hangsúlyt helyez az elektromos mobilitási és autonóm közlekedési járműtechnológiára a világ legnagyobb autópiacán, ezért helyi partnerekkel együtt 2022-ig 15 milliárd eurót fordít fejlesztési beruházásokra Kínában.
A Volkswagen Pekingben mutatta be helyi közös vállalati partnerével, a JAC autógyárral a kínai piacra szánt elektromos autóját, a Solt. A Sol márka első modellje, az E20X kompakt SUV az év második felében jelenik meg. A kínai piacon a SUV és a kompakt SUV a legkeresettebb modellváltozat, amelyek az idén az összes eladásoknak a felét teszik majd ki.
A wolfsburgiak által beharangozott milliárdos beruházás a gyártás mellett a digitalizációs és a mobilitási szolgáltatások fejlesztését is szolgálja. Ilyen lesz például egy autóbérlési közös vállalkozás létrehozása is a kínai Shoqui vállalattal.
Kína az elektromos autók legnagyobb piaca és az eladásokban az elmúlt években minden más térségnél nagyobb növekedést ért el. Kínában 2017-ben 770 ezer tisztán elektromos és plug-in hibrid elektromos személygépkocsit értékesítettek, ezek túlnyomó részét helyi gyártók állították elő.