A vártnál kisebb lett, feleződött a Hyundai Motor adózott profitja az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, elsősorban az amerikai és kínai eladások csökkenése miatt, amit nem tudott ellensúlyozni, hogy a belföldi piacon nőtt az értékesítés.
A Hyundai, amely a hozzá tartozó Kia Motors céggel együtt a világ ötödik legnagyobb autógyártója, azt közölte, hogy a március végével záródott három hónapban az adózott eredménye 668 milliárd won (619,15 millió dollár, 100 won 23,85 forint) volt az egy évvel korábbi 1,3 ezer milliárd won után. Elemzők jobb adatra, 1 ezer milliárd won profitra számítottak az idei első negyedévre. A cég működési nyeresége 681 milliárd won, értékesítése 22,44 ezer milliárd won volt. A Hyundai eladásai harmadik legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban 12 százalékkal csökkentek, a kínai piacon pedig 15 százalékkal estek éves összevetésben. Ennek oka hogy változik a közízlés, az autótulajdonosok egyre inkább a SUV-okat (városi terepjárókat) keresik és kevésbé a szedánokat. Eközben a Hyundai és a Kia 2014 óta a legnagyobbra, 69 százalékra növelte piaci részesedését Dél-Koreában.