Nincs olyan ágazat Magyarországon, ahol valamilyen formában ne kezdődött volna el a digitális átállás az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) és a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) digitalizációs konferenciájának előadói szerint.
A Digital Mythbusting: Buzzwords and the Reality (Digitális mítoszlebontás – a hívószavak és a valóság) címmel az AmCham és a HIPA budapesti konferenciája panelbeszélgetésének részt vevői egyetértettek abban, hogy a digitalizáció már nem a jövőt jelenti. A cégeknek rendelkezésre állnak a szoftverek, megoldások, ugyanakkor a teljes szervezet vagy gyártás még nem 100 százalékban digitalizált. A magyar cégeket elsősorban a kompetencia hiánya hátráltatja – vélekedtek.
Csucska Péter, az AmCham alelnöke megnyitójában elmondta: az AmCham tavaly hozta létre a digitalizációs szakmai munkacsoportját, ez az első konferencia, amelyen magyar és nemzetközi szakértők segítségével mutatják be a legaktuálisabb digitalizációs trendeket. Megvitatják a Magyarország számára versenyelőnyt jelentő területeket. Hozzátette: az AmCham és a HIPA szeretne platformot biztosítani a legjobb hazai és nemzetközi szektorspecifikus gyakorlatok megismertetésére. Az Európai Bizottság Digitális Városok Indexe (Digital City Index) szerint Budapest a 33. a világon digitális innováció szempontjából, 6. a régióban, és 1. helyen áll a V4-ek között – ismertette, hozzátéve: Budapest a régióban és az EU-ban is előreléphet a rangsorban.
Zoya Alexeeva, a Digital ABB portfolio menedzsere rámutatott: a digitalizációban a vállalatoknak nem kell a leggyorsabbnak lenni, hanem a leghatékonyabbnak. A digitalizáció híd a jövőbe, 2020-ra 26 milliárd eszköz lesz összekapcsolva, és a jelenleg nem digitális eszközöket is digitálissá teszik, az eladott autók közel 50 százaléka elektromos lesz 2030-ra.
Jens Bruening, a Continental Automotive gépi mély tanulás központjának vezetője autonóm járművekről tartott előadása szerint a mobilitás legnagyobb kihívásai között van a biztonság, és a hatékonyság. Az önvezető autók bevezetésének öt szintje van, és 2025-re lehet teljesen önvezető a jármű.