Sikeres évkezdetet követően a második negyedév során is kedvezően alakultak a Volkswagen gazdasági mutatói. Az első félévben a márka egyaránt jelentősen növelte értékesítési forgalmát, működési eredményét és értékesítési nyereségarányát.
Január elejétől június végéig az értékesítési forgalom 42,7 milliárd euróra emelkedve 8 százalékkal múlta felül az előző év azonos időszakát, aminek alapjául a jelentősen bővülő gépkocsieladások szolgáltak: 3,12 millió jármű kiszállításával új féléves rekord született. A különleges tételektől megtisztított működési eredmény 20 százalékkal 2,1 milliárd euróra emelkedett. Az operatív értékesítési nyereségarány 5,0 százalékra javult (2017: 4,5 százalék). A dízel témakör feldolgozásából az első félévben 1,6 milliárd euró egyszeri költségtétel adódott a márka számára, a különleges tételekkel számított működési eredmény 0,5 milliárd euróra adódott.
Az év második felében jelentős kihívás az új és időigényesebb WLTP típusengedély-eljárásra történő átállás, amelynek következtében a márka a harmadik negyedévtől működési nyeresége és likviditása tekintetében egyaránt átmeneti hatásokkal számol. Mindemellett a márka vezetősége megerősítette éves előrejelzését, amely szerint 2018-ban akár tíz százalékkal növekvő értékesítési forgalom, négy és öt százalék közötti különleges hatások nélküli működési nyereségarány, valamint ismét pozitív operatív cashflow várható.
SUV-offenzíva
Az idei év kedvező folyamatainak fő hajtóereje a márka SUV-offenzívájának sikeres folytatása. Miközben a Tiguan világszerte bestsellerré vált, a második negyedévben sikeresen mutatkozott be a piacon a Touareg zászlóshajó új generációja. A tavalyi negyedik negyedévi piaci bevezetése óta érkezett több mint százezer megrendelésével a T-Roc is nagy népszerűségnek örvend Európában, a nemrég bemutatott T-Cross révén pedig már a Volkswagen következő SUV-modellje vár bevezetésre.
A 2017 első félévi 13 százalékról egy éven belül 18 százalékra növelte a Volkswagen a SUV-modellek arányát globális értékesítésében. Jól érzékelhető e bővülés Európában, ahol a SUV-modellek aránya 17-ről 25 százalékra emelkedett egy év alatt, míg Észak-Amerikában csaknem megnégyszereződött (10-ről 38 százalékra).
Összesített kiszállításai tekintetében a Volkswagen a világ minden régiójában növekedést könyvelhetett el az első félév során. A márka hazai piacán, Németországban, százalékosan éppúgy a közép- illetve felső egyszámjegyű tartományban növelte ügyfélkiszállításait, mint Nyugat-Európa legnagyobb piacain, valamint Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban. Oroszország és Brazília feltörekvő piacain a márka több mint 20 százalékos növekedést produkált.
A nagyobb árrés jellemezte SUV-modellek megnövekedett részaránya, valamint a forgalom folyamatos növekedése az egyes régiókban alapvetően hozzájárult a márka nyereségességéhez az első félév során, emellett a jövőre szóló megállapodás (Pact for the Future) révén a termelékenység további növekedését sikerült elérni. 2018 végéig mintegy 2,2 milliárd euró tartós költségcsökkenés szerepel a tervekben. A Volkswagen célja: 2020-ig a jövőre szóló megállapodás révén éves szinten hárommilliárd eurós megtakarítás Németországban.
Az elektromos mobilitáshoz és az automatizált vezetéshez szükséges átalakítás, illetve a márka digitális kezdeményezései előkészületeinek saját erőből való finanszírozása további forrásokat igényel. Az alkalmazkodás az intenzívebb piaci versenyhez ugyancsak a jövőre szóló megállapodás sikeres végrehajtását, valamint a 2020 utáni időszak további erőfeszítéseit igényli. Az igazgatótanács és az üzemi tanács így az elkövetkező hónapok során további intézkedéseket vitat meg, illetve közösen dolgozik annak érdekében, hogy a Volkswagen márkát hosszú távon is versenyképessé téve biztos jövőt alapozzanak meg számára.