A bajor prémiumgyártó tovább folytatja a luxusszegmensben modelloffenzíváját: jön az új BMW 8-as sorozat nyitott tetős karosszériaváltozata.
A müncheni központú vállalatcsoport az új BMW 8-as sorozat második karosszériaváltozatának kifejlesztésével folytatja tovább a luxus szegmensben előirányzott modellújítási hullámát. Az új BMW 8-as Cabrio sorozatgyártás előtti intenzív tesztelésének legkritikusabb szakasza az Egyesült Államok nyugati partja mentén, a Las Vegas környéki utakon és a Halál-völgyben vette kezdetét. A kaliforniai hőségben végzett megmérettetések nélkülözhetetlen információkkal szolgálnak a mechanikai és az elektronikai berendezések megbízhatóságáról, még a legextrémebb időjárási körülmények közepette is. A több mint 50 Celsius fok hőmérséklet, a sivatag határán jelentkező extrém mértékű porképződés, a Las Vegas Boulevard nyüzsgő forgalmi helyzetei, a kaliforniai Mount Whitney körüli kavicsos nyomvonalak és a Csendes-óceántól a Sziklás-hegységig húzódó hosszú tempózások összessége kiváltképp átfogó tesztprogrammal kecsegtet az új BMW 8-as Cabrio sorozatgyártásának beindítása felé vezető úton.
A Halál-völgy időjárása gyakorlatilag teljesen alkalmatlan kabriózásra, a Mojave-sivatag nemzeti parkjának kínzó hősége és extrém mértékű szárazsága azonban ideális tesztelési feltételeket teremt. A bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei hosszú órákra a tűző napra állítják az új BMW 8-as Cabrio prototípusát, hogy aztán részletekbe menően átvizsgálják a fedélzeti elektronikát, a zenerendszert, a vezetést támogató rendszerek különféle érzékelőit és kameráit, a központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziójának kijelzőit, a járműkapcsolati funkciókat, az ülésállítási lehetőségeket, és természetesen az automata légkondicionálót. Az álcázott prototípus vezérlőelektronikája ezután a Hoover-gát vízerőművénél szembesül a legkeményebb megpróbáltatásokkal, a turbinák által generált rendkívül erős elektromágneses hullámok ugyanis megzavarhatják az elektromos berendezéseket.
A sorozatgyártás előtt álló BMW 8-as Cabrio prototípusa végezetül a Halál-völgyön keresztülvezető végtelen szteppén bizonyít, ahol a tervezőmérnökök a sokrétű kabrió tetőmozgató mechanikájának porállóságát veszik górcső alá.
A sivatagi forróságban végzett tesztek legalább annyira fontosak az új BMW 8-as Cabrio sorozatgyártásának beindítása előtt, mint az Északi sarkkörtől mindössze 56 kilométerre délen elterülő Arjeplog környékén végigvezetett havas és jeges tesztek, valamint a dél-franciaországi Autodrome de Miramas tesztközpontban és a Nürburgringen végzett intenzív sebességpróbák.