Zuhant, 70 százalékkal esett az elektromos autókat gyártó amerikai Tesla októberi eladása Kínában.
A kínai személyautó-gyártók szövetsége azt közölte, hogy a Tesla októberben 211 autót értékesített az ázsiai országban, ami 70 százalékos visszaesés az egy évvel korábbihoz képest. A Tesla nem kívánta kommentálni az októberi eladási adatot.
A Reuters ugyanakkor arra emlékeztetett, hogy a kínai kormánynak az a döntése, hogy 25 százalékról 40 százalékra emelte az amerikai autók vámtételét – válaszul a washingtoni kormány vámemelésére -, éppen a Teslát érintette a legérzékenyebben, tekintettel arra, hogy egyelőre nem rendelkezik helyi gyártással és nem folytat együttműködést helyi partnerrel sem. Ezen a helyzeten változtat, hogy a Tesla júliusban megállapodott a sanghaji hatóságokkal arról, hogy ott építi fel első elektromos autókat gyártó üzemét az Egyesült Államokon kívül. A beruházás értéke mintegy 2 milliárd dollár, az üzem két éven belül kezdi meg az elektromos autók gyártását és kapacitása további két-három éven belül eléri az évi 500 ezret. Kínában rohamosan növekszik a teljesen elektromos, valamint a hálózatról is tölthető (plug-in) hibrid, összefoglaló nevükön “új energia járművek” (new-energy vehicles, NEV) értékesítése még az egyébként lassuló autópiaci forgalom közepette is. A NEV-értékesítés az idei első tíz hónapban 76 százalékkal, 860 ezerre nőtt.