Rontotta idei értékesítési előrejelzését az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) a gazdasági növekedés lassulására és a Nagy-Britannia európai uniós tagságának megszűnésével (Brexit) kapcsolatos üzleti aggodalmakra hivatkozva.
Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete közölte, immár arra számít, hogy tavalyhoz képest idén egy százalékkal, valamivel több mint 15 millióra csökken a forgalomba helyezett új személyautók száma. Eddig egyszázalékos növekedést várt az ACEA. “Magától értetődik, hogy a Brexitből következő bármilyen további akadály, költség vagy késlekedés komoly veszélyt jelent a munkahelyekre és a növekedésre az autógyártó ágazatban” – figyelmeztetett Erik Jonnaert, a szervezet elnöke, hozzátéve, hogy a Brexitből fakadó bizonytalanságok és a változékony makroökonómiai feltételek mellett az enyhe csökkenés a piac természetes stabilizálódását is jelenti. Az ACEA a napokban tette közzé legfrissebb évkönyvét, amely egyebek között a legfrissebb foglalkoztatottsági, termelési, üzembe helyezési, innovációs és biztonsági adatokat tartalmazza.
Eszerint Európában 2017-ben mintegy 13,8 millió embert foglalkoztatott az autóipar, a teljes uniós foglalkoztatotti létszám 6,1 százalékát. Tavaly 19 EU-tagállamban, 229 autógyártó vagy -összeszerelő üzemben 19,2 millió gépjárművet készítettek el, ebből közel 6,1 milliót exportáltak, 84,4 milliárd eurós kereskedelmi többletet generálva. A járműgyártás volumene tavaly globálisan 0,6 százalékkal, ez EU-n belül pedig 0,2 százalékkal csökkent. Az üzembe helyezett járművek száma szerte a világban 0,4 százalékkal 97,24 millióra süllyedt, ezen belül az EU-ban 17,6 millió járműt helyeztek forgalomba.
Az Európai Unió útjain mintegy 308 millió gépjármű közlekedett tavaly, ebből 268 millió volt személyautó. A járművekre kivetett adókból csak a keleti bővítés 2004-es első köre előtti Európai Unió 15 tagállamában 428 milliárd euró bevétel keletkezett, ez több mint két és félszerese a teljes uniós költségvetés összegének.